Kutyka Creative Commons License 2007.08.30 0 0 2254

Tapasztalataim szerint 50-50%-ban megbízhatóan működik. Kb 5% benzin nem árt hozzá, hogy higuljon és a hidegindítást is segíti. Az ülepítéshez az lenne a tanácsom, hogy már bekeverve (benzin nélkül) csináld, mert kissebb viszkozitással nyilván eredményesebb.

Még alapos ülepítés után is rendszeres 1500-2000km-enként lehet az üzemanyagszűrő cseréjére számítani. Kis barkácsolással valamilyen KGST gyártmányú teherautó szűrő használatával az eredeti helyett, az intervallum jócskán növelhető és a szűrőbetétek ára is sokkal alacsonyabb, mint a gyári. Hidegen nagyon durva és büdös füstre kell számítani, bemelegedés után mind a füst, mind a szag mérséklődik, de a savanykás, égett motorolaj szag messziről elárulja a dolgot, de talán nem annyira feltünő, mint az étolaj szag. A Mercivel sztem nem lesz gond, ha ezekre figyelsz. Nekem sok ezer kilómétert futott így a 123-masnál fiatalabb konstrukciójú motor és mint tudjuk ezeknél az alternatív dolgoknál annál jobb, minnél öregebb :) . Fontosnak tartom megosztani a tapasztalatot, hogy más tipusú autónál előfordult, hogy a porlasztócsúcs alatti kis furaton (amin át bespriccel az üzemanyag) erős kokszosodás alakult ki. Ilyenkor megszünik az üzemanyagellátás és az a henger leáll. De semmi pánik! Porlasztócsúcs (házastul) kicsavar és valami drótdarabbal vagy kötőtűvel stb. kipiszka a koksz és máris megy minden tovább. :)

Nagyon FONTOS, hogy az autószerelőműhelyekben legtöbbször összeöntenek minden olajféleséget, ami az autóból kifolyik. Hála Istennek mindegyik elég, csak egy nem: a FÉKOLAJ. Erre javaslom, hogy vigyázz, mert fizikailag leáll a motor, ha az kerül a hengerbe.