409 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 2233

"De azt azért nem hinném hogy ilyen esetben nagyobb nyomás lenne a hengerben mint terheléses üzemben, nekem egy kicsit hihetetlen hogy emiatt kitolná a nyomás a hengerfejtömítést."

Azt én sem tudom, hogy kitolja, vagy sem, de itt az lehet a kérdés, hogy hogyan megy végbe az égés. A belsőégésű motorokban normális működés estén irányított _gyorségéssel_ ég az üzemanyag (ami gázolaj/benzin és levegő keveréke!) Bizonyos helyzetekben felléphet detonációs égés ( ilyen a benzines motorok csörgése ), aminél az égés sebessége többszörösen meghaladja a gyorségés sebességét. Ilyenkor igen magas és ütésszerű nyomás jön létre, ami károsíthatja szerkezeti egységeket. (pl. hf töm)

"Egy esetben tudom elképzelni, ha annyi folyadék marad az égéstérben (ami ugye összenyomhatatlan), hogy sűrítési ütemben qrva nagy nyomás alakul ki. így járnak pl. víz beszivárgás esetén a motorok."

Nem tud benne maradni, kipufogó ütemben kitolja. Ha több folyadék kerül a hengerbe, mint amekkora az egéstér térfogata, akkor úgynevezett folyadékütést kap a motor, ilyenkor jellemzően a hajtókar hajlik el, ha egyébként ép a tömítés, az ki szokta bírni.
Előzmény: kiggyo (2230)