Sziasztok, Viktor vagyok.
Nem okoskodni szeretn
é
k, csupan a tapasztalatomat megosztani es esetleg megóvni néhány autóstársamat a felesleges pénzkidobástól. Úgy kettő hónapja vettem egy 4300K-s Siemens (azóta már tudom, hogy semmi köze ennek a Siemenshez) H7-es szettet, ami egy Opel Astra G-be került beépítésre a tompított helyére. (Én csináltam) Nem feltűnősködni akartam, hanem látni, ezért nem 6000K. (Ilyennel szerelik a mai gyári xenonos autókat (4300K), igaz azok projektor mögé kerülnek Állítólag ez a legfehérebb, így ennek a fényéből verődik vissza a legtöbb az útról ill. a tárgyakról) Ennyi bevezető után lássuk mit adnak 50 rongyért. Első bekapcs. után (nappal) 10-15 mp-ig agyhalál. Überfrankó. Aztán jön a hidegzuhany. Az "izzó" fénye visszasárgul, nem mondom, hogy olyanra, mint a gyári H7-t, de majdnem mint egy brutál 110-140W-os izzószálas izzó. Itt kell megjegyeznem, hogy este ez nem igaz, mert még a tizenéves lányok is észreveszik, hogy ez nem "sima Izzó". Sötétben eszméletlenül sok fénye van, főleg az út szélein, de még a reflektor is alig tesz hozzá. (Nem hord magasra még mielőtt valaki ezt gondolná, nem villantottak még rám többen, mint a H7-el (talán ketten, mióta használom)
A táblákról, útfestésről, a többi autóról, szóval minden tárgyról rengeteg fény verődik vissza. Egyszerűen megelevenedik az út. Az autó kívülről megjelenésban sokat valtozott (este !), sokan visszalépnek az ajtóból, hogy mi a fene fordult be a sarkon (falun lakom), és néznek értetlenül, csodálkozva. És miután megszokja az ember szeme (eleinte baromira fárasztja - nekem kellett kb. 3 alkalom, mire nem bántotta a szememet) remekül lehet vele látni. Ennyit az előnyökről. Negatívumok - sok van. Már a második bekapcsolásnál nem gyújtott az egyik lámpa, és fütyült a nagyfesz mint a barom. Na puff gondoltam 3 év gari majd kicserélik. (Le is beszéltem telefonon) Ezt azóta is csinálja , igen ám de felváltva hol egyik, hol másik. Kb. minden 8. , 10. bekapcsolásra nem gyújt valamelyik lámpa. A megoldás pofon egyszerű, kikapcs, bekapcs és máris OK. Ezt még megszoktam,bár nagyon dühít. A köv. hiba: éjjel mész ezeken a "kifogástalan" magyar utakon, jön egy pici !!! aszfaltgyűrődés, vagy pici !!! úthiba és a fénycsóvád remeg, mint állat. Gondolom a hosszú csövet nem sikerült elég stabilra fixálni kínai barátainknak és bólogat. Azért ezt már nehéz megszokni, de gondoltam "csak" 50e és nem 300e, lenyelem. A köv.: a megvilágított felület nem egyenletesen világos. A fénycsóva nem "homogén" vannak benne sötét, világos sávok, foltok. Nem nagy eltéréssel, és ez az egyetlen hiba, amit a foncsor számlájára írok, hiszen ezt nem xenonra találták ki és engem előre figyelmeztetett egy Hella márkaboltos barátom, hogy a lámpának nem lesz "képe" hiába kerül ugyanoda a fókuszpont. Hát nincsen neki ! (Ez állítólag projektoros lámpánál nem jelentezik.)(1 pár ilyen lámpatest (csak lámpa !) G Astrába - Hella kb.:180e !) És akkor amit nem tudtam megszokni a fény színes ! főleg akkor látszik ha egy fehér falra világítasz, persze így nem zavarna, hiszen ki az a hülye aki egy falat akar autóval kivilágítani, de sötétben durván látszik az úton is és engem frankón idegesítenek a piros, zöld csíkok (főleg a fénycsóva széleinél zavaró) Több barátomat kifaggattam kb. 6db-ot, akinek "ugy.-s" a xenonja és mindenkinek színes. Állítólag minden "ugy-s" xenon ilyen (gyári NEM !!!) - talán a gáz tisztasága v. minősége gyenge. Szóval kettő hónap alatt ennyi, de félek, hogy lesz még több is, bár nem tudom még mire számíthatnék. + így az autó műszakin sem megy át ! (Megkérdeztem a Közlekedés Felügyeletnél.) Akinek ilyen kaliberű (típusú) xenonja van és ezen hibák közül egy sem jelentkezett az vagy nem őszinte (szándékosan nem azt írtam, hogy hazudik, mert sokan kikérnék maguknak) vagy baromi rossz a szeme. Úgy gondolom, akármilyen peches vagyok, az nem lehet, hogy minden hiba csak nálam jelentkezett ami a kínai "bóvligyártóknak" problémát okoz. Eddig is sejtettem hogy nem véletlenül van 6 ill. 8 szoros eltérés a gyári és az ilyen fos között (beleértve a kiegészítő berendezéseket, hiszen azok dobnak az áron) de amit Jürgenék tudnak a BMW-nél a Mercedes-nél v. a Hella-nál azt a kínaiak még lemásolni sem tudják (És azt vallom, hogy soha nem is fogják tudni, semmilyen téren) Sajnálom, mert az Astrának baromi jó lámpái voltak és most a büszkeség még nem engedi, hogy kidobjam ezt a sz..-t, hiszen sokat fizettem érte és sokan látták, akiknek nem akarom elmesélni mekkora marha voltam. Gondoljatok meg, ha "jampeckodni" akartok, vagy sok fényt úgy, hogy ezen hibákat megemésztitek, akkor gyerünk az első boltba és pengessétek az 50 lepedőt. Ha jó xenonra vágytok akkor gyári v. várni kell hátha a német autóknak beszállító lámpagyártó ad ki utólagos szettet (bár ezt erősen kétlem).
Remélem, hogy sok embernek adtam egy kis segítséget.
Sziasztok