Gázló 130. Az első.
Azért első, mert ez volt az első Gázlóm. Sőt, egyáltalán: az első "terepes" teljesítménytúrám! Az első országúti teljesítménytúrám meg 2 éve a Velence 10x volt. Érdekes, hogy mindig ilyen hosszú távokat nézek ki magamnak, holott mindig azt is megjegyzem, hogy igazából én RÖVIDTÁVfutó voltam valamikor. :o)
Ezen kívül most mentem életemben először 50km-nél többet terepen, és most mentem először 800méter szintnél többet (ami Velence 10x szintemelkedése, ugyebár).
Szóval azért egy kicsit izgultam. Választásomat azzal indokoltam magam előtt, hogy ez egy TT nem marathon. Tehát várhatóan nem fognak rámkiáltani hátulról az ideges sporik, hogy "húzóggyále", és a szintemelkedés is viszonylag mérsékelt a táv hosszához képest.
Naszóval, GPS-t is vittem magammal. Ez jól is jött, mert a tájékozódási képességem valahol a nulla és a zéró között van (bár azt a több mint egy tucat GPS kikapcsolódást a rázkódástól a mai nap során nehezen bocsátom meg a Garminnak). Még így is rossz irányba mentem kétszer is, igaz csak olyan 50 métert mindkét alkalommal. Illetve harmadszorra a cél előtt 300 méterrel is sikerült rossz irányba mennem: balra fordultam jobb helyett. Megzavart az első track a GPS-en, nomeg addigra már minden bajom volt: a tarkómra sütött a nap, fáradt voltam, és úgy meg voltam zavarodva, mint vasorrú bába a mágneses viharban. Nomindegy, ez a 2-3 perc plusz még belefért.
A túra viszont kifejezetten tetszett. Kivéve, amikor a szép nyílt, napos emelkedőkön ezerrel kaptam a napfényt. Az első 6 szakasz (a 6. ellenőrzőpontig) nyugisan - már-már eseménytelenül - telt, bár a pulzusom az egekben volt, ritkán esett 170 alá, de mindig találtam egy egy csoportot, akihez hozzácsapódhattam. No persze azért amilyen szerencsém van, már az 5. kilométernél egy elrontott fékezésnél sikerült ügyesen bevernem a bal térdem a kormányba. Ez okozott pár perc "örömöt" a következő kilométereken...
Aztán a 6. EP után lekanyarodott a két srác, akivel az utolsó 3 szakaszon keresztül mentem, mivel ők csak 90-et tekertek ma. És ekkor kezdődött a feketeleves: a Kőris-hegyi emelkedő. Kétszer meg kellett állnom váltóállítás miatt (másodszorra visszaállítottam amit elsőre sikerült elrontani), egyszer meg hogy kicsavarjam a sisakom homlokszivacsából a verítéket. Mert bizony kegyetlen ez a vegyület, ha egyszer a CIA rátenné pár cseppre a kezét... :o)
No, nagy nehezen felküzdöttem magam a hegyre, majd pár perc pihenő után elindultam lefelé. Jaj de jó, ekkor kezdett el fájni a bal térem, amit olyan ügyesen sikerült beütnöm az 5.km-en. Ez a szakasz egy kicsit szenvedős volt, alig akart vége szakadni. Node a vinyei csárda is elérkezett nagynehezen, itt gyorsan megkaptam a matricát, ettem két csokit, ittam egy kicsit, majd indulás. Jók ezek a gázlók, bár az első 2-3 eléggé ki volt száradva. A láncom karistoló hangja, ami végigkísért a maradék 50kilométeren (a lemosott kenés miatt) már kevésbé tetszett... Meg az a két "apró" emelkedő a bakonybéli ellenőrzőpontig, az se.
Ezután jött még az a három "púp" ami igencsak összemérhető volt a Kőris heggyel, főleg, hogy egyre több emelkedő vitt nyílt terepen, nulla árnyékban. Eddigre már nagyon utáltam magam, a szokásos "mitkeresekénitt?" gondolatok meg hasonlók. Viszont kellemes meglepetés volt a 110.km tájékán (a középső emelkedőn) a plusz itatópont, itt jól betankoltam vízből. E második emelkedőről lesiklani volt számomra a nap csúcsa, nagyon tetszett. Igaz, hogy nyílt terepen ezer fokban izzadva, de szép poros utacska volt, nem az a sodródós-kavicsos, mint az eddigieknél. Szóval ez egy nagyon kellemes kis lejtőzgetés volt. Aztán jött a harmadik domb, ami után az aszfaltos lejtőn még 66km/h-val is sikerült rombolnom...
Az utolsó ellenőrző pont után aztán úgy tűnt a szintrajzon, hogy kész kéjhömpöly lesz begurulgatni a célba. Naja, meg volt közben két kellemetlen domb is... Aztán a cél előtt még sikerült még egy kicsit eltévednem ahogy azt már írtam és BEFUTÓÓÓÓÓÓ!
Adatok a Polarból:
Táv: 132.9km
Szint: 1845m
Nettó idő: 7:17:58.1
Bruttó idő: ~ 8:30:00
Pulzus átlag: 168bpm
Pulzus max: 191bpm
Sebesség átlag: 18.3km/h
Sebesség max: 66.3km/h
Átlag környezeti hőmérséklet: 27°C
Energiafelhasználás: 7142kcal
Ugyancsak a mai TT-vel sikerült átlépnem (1.6km-rel) az idei 5000. kilométeremet.