a csavart megsemmisítettem kérem alássan.
szó szerint.
három munkanap ráment, úgy, hogy nem volt szünet.
az ugye háromszor kilenc óra az esetünkben.
annyit történt mindössze, hogy folyt a vízpumpa, mert a vezérműszíjcserénél nem dobták ki.
mert valszeg kibírja a következő szíjcserét is, ami 360ezer kilométernél lesz esedékes.
aha...
szíjcsere után valamikor még volt egy főtengelyékszíjtárcsa csere is, mert ezek a dízelek eléggé rángatják a szíjat, ami rövid úton megenné a generátort, hát tesznek bele egy gumibetétes tárcsát, ami egy idő után széthullik.
aztán ekkor fölragasztották a csavart, ami a szíjtárcsát fogja föl.
10.9, m14x1,5 van vagy tíz centi hosszú, ebből a teteje három illesztett, a menetes rész hét centi.
a szíjtárcsa meg fogja a vezműkereket, ami csak simán föl van tolva a főtengelyre éken, kézzel lehúzható.
ekkor kezdtem vízpumpát cserélni, amihez ki kell fűzni a vezérlést.
ott a szíjtárcsa, közepében a csavar, veszem elő a huszonkettes kulcsot, nekivezetem a légpuskát.
nem viszi. hozzunk erősebbet.
ez se viszi. mijatöcs. hozzunk még erősebbet.
nemröhög, hogy műanyag, kurvajó kütyü, erős, könnyű, jó a fogása, bírja. de ezt nem viszi. na akkor hozzuk a durvát.
nagy colos légkulcs, már a fogamból is kihullott a tömés, semmi.
colos fix hajtó, ezt röhögd ki. és kiröhögi.
na értem én a viccet.
de munkaidőben ne viccelődjünk már, haladjunk kérem.
na ezzel megindult.
így.
belébút a gyász, hogy finoman fogalmazzak, engem meg körülvett a szomorúság.
a főtengelyben meg benne lakott hét centi kifogástalan minőségű 10.9es, m14x1,5ös csavar mintegy hét centi hosszan. azt meg a ragasztó vette körül, mint később kiderült, a legutolsó menetig. alul látszik a ragasztó, szóval nem spórolt vele a júzer.
aztán magamhoz tértem, fölmostak a padlóról a kollégák, rövid haditanács, elballagtam vagy négy esztegályoshoz, mire találtam egyet azonnalra, szereztem régi skoda dízelporlasztóból tűt, főtengely belső méretére szerszámot készítettem, tűt belesüllyeszteni, aztán azzal már el lehet pontozni a csavar közepét pontosan, aggyá neki, ezek után elballagtam fúrót venni, mondtam, hogy kérek négy darabot szárat, durvát, most, nemvárok, ár nemlényeg. az volt (a négy szár) majdnem tizenegyezer forint.
ezek után vissza az esztergályoshoz, minegyik szárhoz készíttettem egy csövet, a külseje passzos a főtengelybe, a belseje meg passzos a fúrószárra, nagylevegő, fúrok. hetessel átfúrtam, az van a képen. végig. a csavar rövidebb, mint a luk, nem feneklik meg a menet, ha meg van húzva, ezt tudtam, szóval ha átérek a csavaron, nem fúrom a főtengelyt egyből, mert észreveszem, ha átesek a csavaron.
oké.
hetes lukba nyomtam egy nyolcas menetet, hogy a nyolcas fúrónak könnyebb dolga legyen, meg vezeti is a fúrót valamennyire, átérek nyolcas fúróval, abba hajtottam egy tizes menetet, abba egy tizes lukat, abba egy tizenkettes menetet aztán mégnagyobb levegő, mert a tizenkettes luk már erősen magméret körüli méret, ha azt elbaszom, félremegy, ki lehet dobni a főtengelyt. átértem azzal is.
elkezdem hajtani a tizenkettes lukba a végleges m14x1,5ös menetet, haladok, ha lassan is (kéregedzett csavar, a közepe se volt egyszerű, de a széle valami üvegszerű cucc) hajtok nyolcadokat a meneten, felet vissza, sűrűn tekergetem ki teljesen, pucolom alóla a forgácsot, fúróvágóüregelőt neki gazdagon aztán majdnem végigértem.
beletört baszki.
egyszerűen még így se vitte el a csavar maradékát, annyira kemény volt és fogta a ragasztó.
nem is akárhol.
aztán megint fölmostak, aztán kiszedtem ezt is.
nekem senki ne mondja, hogy ne legyek kemény.
:)))))))
ez jött ki a legvégén, nem tudom, mennyire látszik, körben végig ül a menetben a ragasztó.
aztán két és fél nap szopás után nekiállhattam vízpumpát cserélni, szép az élet, egyebek.
ja, azt a tizenegyezer forintos négy darab fúrót gyakorlatilag szarrá fúrtam. azt már nem is számoltam, hányszor éleztem.
valahol igaza lehet zápnak, bojlerborítást könnyebb basztatni, az nem nagyon ellenkezik.
szóval kézből, beépített motoron kifúrtam egy fasza menetet, megmentettem egy négyszázezer forintos árú főtengelyt és az ember meg türelmetlenkedik, hogy ménincsneki autója.
azébazmeg.