francoe Creative Commons License 2007.07.04 0 0 46318

Gondoltam röviden összefoglalom, hogy hol tartok az "olcsó gumi, szopás a vége" történetben. Felvállalom a tanmese főszerepét (torkos borz, palimadár, stb):-(

 

Infinity vs Abaqua Kft.(startgumi, gumi1 és még ezer néven):

 

Kocsi: Ford Mondeo Kombi 2003. Felni: 6.5x17" 5x108 ET52.5 gyári (javított) Gumi: Infinity INF-50 205/50 R17 93W Cég: Abaqua és sokan mások:-)

 

1.) Vásárlás előtt körbekérdeztem a fórumon ismerik-e az Infinity nevű gumikat. Senki sem ismerte, de kínai eredete és olcsó árfekvése (kb mint wanli meg "lim-lom":-) miatt nem ajánlották (kösz: DiabloCorsa, sompetike, stb., bárcsak hallgattam volna rátok:-).

 

2.) A figyelmeztetés ellenére laikusként mégis belevágtam és megvettem (gondolván új gumi mégiscsak jobb, mint márkás régi, kopott stb. még ha "óccsó" is.)

 

3.) Felszerelték (Abaqua). Csillogott villogott. Majd egy hét múlva már nekem a laikusnak (palimadár) is csak feltűnt , hogy a kocsi menet közben nagyon húz jobbra.

 

4.) Mondeo-s fórum tanácsára nem Ford szakszervízbe (mert itt még a levegővételért is számolnak néha pénzt) hanem futóműveshez vittem, mielőtt még nagyon kopni kezd a gumi.

 

5.) F. Cromax 4 órát szenvedett a futóműállítással (+elsőkerekek hátra hátsók előre, nyomásellenőrzés), majd visszaadták és elnézést kértek (természetesen pénzt nem vettek el), mert nem sikerült megszüntetni a jobbra húzást. Ajánlották, hogy vigyem el a Zengű Gumihoz,futóműszervízbe. Ekkor állt a hajam elsőnek égnek:-)

 

6.) Zengő gumi másnap azaz ma megvizsgálta, majd profin szépen beállította a futóműveket, és adott egy igazolást, hogy a futómű hibátlan. Szóban hozzátették: ha továbbra is jobbra húz, akkor a gumi sz.r és vissza az eladónak. Ekkor állt a hajam másodszorra az égnek:-)

 

7.) Irány Abaqua: mondom garanciális problema. Leveszik az első kerekeket. Majd a fiatal szakember felrakja a "pörgettyűre" (bocs nem tudom mi a neve, ezzel csinálják a centrírozást:-), megpörgeti és azt mondja. "Hát jó ez,  nincs ennek semmi baja, meg a felninek se". Kérdezem: "Akkor mitől húz jobbra, mikor itt a kezemben az igazolólap a futóműbeállításról 3 órával ezelőtt?" Nem tudja. S most mit csináljak, hova vigyem? "???". Ekkor állt harmadszorra a hajam az égnek. Kioldalogtam és megpróbáltam magam összeszedni.

 

8.) Kínomban hívom Petrányit, szerencsére kapcsolnak egy szakihoz (Sánta úr, 1 pont), aki felvilágosít, hogy legelőször a két első kereket kel felcserélni, s ha így a másik irányba húz, akkor a gumi a sz.r. Majd rimánkodásomra, hogy sürgős ajánl egy újabb gumist, akik még ma segítenek. Irány a Gumisarok, ahol a szaki megvizsgálja, megforgatja a kerekeket, majd megcserélni az első kettőt, és egy próbakörre int (később mér pörgettyűre is rakja). Csodák csodája most balra húz. Konklúzió: Sz.r a gumi. "Mit lehet tenni?" teszem fel a kérdést. "Hát lehet, forgatni a gumikat, meg cserélgetni a felnik között,  és talán sikerül egy megfelelő állapotot eltalálni". Megcsinálhatja ő is, de azt ki kell fizetnem és semmi garancia, hogy sikerül beállítani. Konklúzió vissza az Abaqua-hoz. Előtte még egy kis gyorstalpaló nekem, hogyan kell a gumit forgatni ha nem tudnák az Abaqua-nál.

 

9.) Abaquanál mondom a hölgynek, gond van sz.ar a gumi és nem csináltak vele semmit 2 órával ezelőtt. "Nem szerelték át?" "Nem". Lemegyünk, a fiatal szakember már nincs szolgálatban a kollégájának mondom mi van, nézegetik, tanakodnak, én meg elmagyarázom amit a Gumisarok szakijától hallottam. Újraszerelik az elsőket (átforgatják). Kész. "Mondom a kollégának visszajövök, ha nem jó" Sajnos most nem tud velem foglalkozni tovább, mert időre jönnek hozzá. Újra kell időpontot foglalni, ha nem jó. A számlázós hölgynek is említem a dolgot és kérdezem, hogy mi van, ha most sem megy. Ő valami olyasmire hívatkozva, hogy bemérés esetén 2-3 miliméteres vagy százalékos (nem emlékszem) "ütés" a türéshatár és ez bőven benne van. Mivel nem értettem, ezt az "ütés" dolgott, és nem akartam, hogy eldurranjon a fejem, eljöttem. Kifordulva a kapun 100 méter után ugyanúgy húzott az autó jobbra, mint előtte:-(( Itt már csak lekonyult a hajam:-)

 

10.) Telefon az ügyfélszolgálatnak. Eredmény: Hétfőn leszerelik a gumikat, és garanciális minőségvizsgálat, én meg vihetem a régi kopott gumikat, vagy a téli szerelt kereket magammal, mert nem biztos, hogy tudnak adni cseregumit, amíg a vizsgálat tart.

 

Tanulságok eddig (számomra):

 

a.) Mindig hallgass a tapasztaltakra, és fogadd meg a tanácsaikat!

b.) Soha ne vegyél "ócsó", ismeretlen gumit ("lim-lom" és hasonlók), válassz bevált, ismert márkákat!

c.) A rövidtávú nyereség sokszor veszteséggé válik hosszú távon.

....lehet folytatni tovább.

d.) A kocsikhoz, gumikhoz, felnikhez (meg minden egyébhez) érteni kell (legalább egy kicsit:).

 

Eddigi költségek:

Gumi és szerelés - 85k

Futóműbeállítás - 5.9K (mondjuk ezt egyébként is elvégeztettem volna)

Kerék le és fel - 0.84K

Kb. 100 km autózgatás Bp-en. - 1800

Idegeskedés - 10000000000000000000000k (pénzben nem kifejezhető)

 

f.

 

Előzmény: francoe (46175)