Pelle381 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 1255

Én úgy voltam vele, hogy egy húszezres noname babakocsi is ugyanannyit tud, mint egy hatvanezres, és teljesen felesleges egy halom pénzt kiadni, de ez egy nagy tévedés.  Ez az én saját tapasztalatom, légyszi, úgy vegyétek, amit most mondok, jó?   Leírva persze mindkettőnél ugyanazok vannak a jellemzőknél, két irányba tolható kar meg minden, de nem ugyanaz.  

A konstrukció nagyon sokat számít, a márkás, jó kocsinkban meg sem érzem a közel 12 kilós gyereknek a súlyát, olyan szépen eloszlik, öröm vele járkálni ide-oda.  Úgy fel tudom kapni, hogy nem bizonytalan egyensúlyozással szenvedek a metró aluljáró lépcsőjén, mert szimplán jó az átfogás rajta.

 

Most ezek voltak a tapasztalataink:

- nem hittük volna, de nagyon sokat volt egyszerre használva az autósülés és a babakocsi, egyidejűleg.    Ez onnan jött, hogy sokszor mentem messzebb helyekre gyalog, majd visszafelé kocsival hoztak.    Ezért csak olyat veszünk legközelebb, ami travel systemre fel van készítve.   A mostani kocsink már ilyen, ez az ülés alját felhajtva két fémkart jelent, amit fel kell hajtani és rákattintani az autósülést.  Így nem tud kicsánkázni az autósülés a babakocsiból.       Sokszor kellett mennem taxival, gyerekkel, aki egy vasgyúró, és tíz méter után leszakadt a karom az autósüléssel billegve, egyszerűbb volt a kocsit is vinni, amit kikaptam, rá az autósülést, és be a hivatalba, vendégségbe, akárhova. 

 

- szép dolog a kétfelé fordítható tolókar, nekünk is volt, de minek, több hibája van, mint előnye.    Egyrészt, ha az autüsülésben ült a babók a kocsiban, eleve szemben volt velem a pici, mert csak így lehetett belerakni.    Ráadásul szép dolog, hogy az első kerekek bolygósak, de ha a kar át van fordítva, akkor a hátsók lesznek bolygósak, nem részletezem, mennyivel rosszabb így tolni.   Arról nem is beszélve, hogy az egyik irányban tolva a kart, szuperül fel tudtam menni padkákon, a másikon meg - biztos a más súlyeloszlás miatt a vázon - viszont nem tudtam a kart lenyomva megemelni a kocsi elejét, elég kínos volt fordulgatni, pörögni a zebra vége előtt...   

 

 

-Aztán jött a napfény, gondoltam, milyen jó, majd hol erre, hol arra fogom fordítani a kocsit, hogy ne süssön a gyerek szemébe a nap... csakhogy ha az ember a városban jár kel, ez úgy néz ki, hogy egy sarkon erre, utca végén megint, itt lefordul, ott is, szóval nagyon macera, a végén inkább függönyt tettem a kupola szélére.  Ezért csak olyan babakocsit fogunk venni legközelebb, aminek a kupolája tökig ledönthető, mindkét irányban. (mint egy csigaház:-)   Most ilyen van, és szuper!  napernyőt sem kell venni.  Ha betűz a nap, csak eléhajtom a babának egy kicsit.  Nyári tetővé alakítható.

 

- kupolaablak: ha ez sima átlátszó ablak a tetőn, az nem jó, mert pont az arcába fog tűzni a nap, ezért le kell fedni, így viszont nem látod a babád fejét, miközben tolod, ha menetirányba van fordítva.      Ezért olyan tetőablak a jó, amely fényszűrős anyagból van, tehát te belátsz, a babónak meg nem megy be a nagy fényáradat. ezek többnyire halványbarnák, halványszürkék. 

 

- pici babánál fontos, hogy védett legyen a fekvőhelye, tehát a körbeperem biztosított legyen.   Ez némely babakocsinál a lábrésznél levehető.

 

- fontos a téliesíthető jellemző.   A lábzsák és a bundazsák más a bélés szempontjából.  Nekünk lábzsák volt és egy  jó bélelt anorák a gyereken. 

 

- esővédő: ennél az a bevett gyakorlat, hogy akármilyen drága kocsihoz is simán a noname kétezer forintos szinte mindenre kompatibilis esővédőt veszik meg, úgyhogy ehhez felesleges  a 7-10 e ft-os felszerelést megvenni szerintem:-) 

 

- könnyed mozgás:  nem figyeltem eléggé, amikor azt tanácsolták, hogy az a jó babakocsi, amelyet ha egy kézzel tolsz, akkor is egyenesen, erőlködés nélkül megy.   Azt hittem, ez nem fontos, mert mégis mi lenne a másik kezemmel? Nos, ez egy nagy tévedés.   Nagyon sokszor kell egy kézzel tolnom a kocsit.  Pl. egyik kézzel liftajtó nyit, másikkal kocsi benavigál.  ugyanez minden épület ajtajával.  plusz, számtalanszor van az ember másik kezében innivaló, telefon, pénztárca, szatyor (hiszen sokszor a bevásárlóháló is megtelik:-), aztán bkv-n, egyik kézzel kapaszkodsz, másikkal kocsit tartasz stb, nem is beszélve az olyan babókról, mint az enyém, aki szeret kijönni a karomra, és úgy kell vele sétálni, másik kézzel tolni a kocsit.     Szóval, ha babakocsit néztek, súlyt bele (mondjuk egy hátizsákot) és egykézzel előre-hátra próba:-))    Az első kocsink rögtön az árokba ment, ha egy kézzel próbáltam tolni

 

- méret összecsukva:  nekünk egy c3 kocsink van, ennek a csomagtartójába beraktuk vásárláskor az összes kocsit.   Az első kocsink ebbe belefért, de mondjuk a tesómék suzuki swiftjébe már nem.      Az újszülöttkocsink az egész csomagtartót elfoglalta, a 2. kocsi már csak egy részét, pedig nagyságra ugyanakkora....megint a karosszériatéma.    Két fogókaros tolókarú babakocsi nem is fér be, mert azok hosszúak összehajtva, tehát mi mindig is a lapracsukhatót néztük.

 

- súly: max 10 kiló újszülöttkocsinál, ennél több már sok, főleg, hogy én kicsi vagyok

 

- kerekek: csakis bolygósítható, ha lehet, nem kemény műanyag, hanem valami habosított műanyag vagy felfújható

 

- váz: teleszkópos rugózás   Annyira gányak Pesten az utak, annyi bucka és repedés van, hogyha lehet, az ember szeretné, hogy a gyerek ne pattogjon, rázkódjon a kocsiban, ha lehet:-)))

 

- aminek hasznát vesszük, és jó, hogy van: cumisüvegtartó, tálca, állítható magasságú tolókar (apuka sokszor magasabb, és mint tudjuk, ők is nagyon szeretik tolni a csemetéket), ha van kisebb tesó, tesófellépő, ja és a két pöcök, amire a pelustáskát fel lehet akasztani (ez a korábbi kocsinkon nem volt), az is tetszik, hogy a mostani össezcsukva támasztás nélkül stabil áll

 

- naaaagy bevásárlóháló (előny, ha az alja nincs közel a földhöz, különben a lépcsők, buckák legyalulják hamar)

 

- az a tapasztalatom,  hogy a legjobb mozgása a sportbabakocsiknak van

 

 

 

én peg perego mániás vagyok, szóval ha most vennék újszülött kocsit, akkor tutira egy pp veneziát vennék, akár használtan is, ezek nagyon jól tartják az értéküket, nem lehet elnyúzni őket hiphop....és nagyon szépek:-))))))))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 Itt ülőhelyzetben van, lehajtot lábtartóval, de egy ilyen képen talán látszik fektetve:

 

 

 

 

 

Előzmény: H_G (1250)