Biztos megvette valami maszek vidékről, és ímmel-ámmal felújította. Mostanában az ilyen pótlásokat kiadja a BKV alvállalkozóknak. Szép visszhangja van a dolognak:
A BKV műszaki ellenőrei kaptak szén-monoxid-mérgezést október 18-án egy olyan csepeli járaton, aminek üzemeltetését a BKV a 4-es metró építkezése miatt alvállalkozónak adta ki. Csakhogy a metró nem épül, a vállalkozót nem közbeszerzési eljárással választották ki, és az általa hozott buszokat egyszer már leselejtezték Pécsen.
A VT-Transman ezért a csepeli 38A-as, 138-as vonalon közlekedő nyolc kék busz helyett vállalta az utasok szállítását, a VEKE információi szerint viszont erre 20-22 év átlagéletkorú buszokat vásárolt Pécstől, ahol tavasszal selejtezték le őket. (A BKV buszparkjának átlagéletkora 10-11 év.)
A cég nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is.
Az ellenőrök azért lettek rosszul a JOY-220 rendszámú buszon, mert belélegezték a húszéves jármű utastérbe visszaszivárgó kipufogógázát, tudta meg az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől (VEKE).
A két ellenőr közül az egyik elájult, a másik szédült és fájt a feje. A BKV műszaki ellenőreinek feladata, hogy ellenőrizzék az alvállalkozásban kiadott járatok rendszerességét, azt, hogy betartják-e a BKV-val kötött szerződésben foglaltakat. Egy átlagos utasnál többet utaznak, végállomástól végállomásig, oda-vissza ellenőrzik a járatot.