Kutyka Creative Commons License 2007.05.02 0 0 2007

5% benzin, 2% denaturált szesz, 10% metilalkohol, 5% gázolaj, a többi pedig hidegensajtolt szűrt (takarmány minőségű) napraforgó olaj. Nekem ezzel 7000Km-t ment az autó gond nélkül. Még így is elég sűrű ám az anyag, úgyhogy leginkább öreg Merciseknek javaslom. Ezeknél az autóknál van üzemanyag előmelegítés és kb 6X mennyiségű üzemanyag jön előre a tankból. A felesleges 5X rész motormelegre felforrósodva megy vissza a tankba. Így folyamatos melegítés és keverés áll fenn.

(Most egy pillanatra gondolkodóba estem... Étolaj+Metilalkohol+forróság... csak nem kezdtem el tényleg az átészterezési folyamatot a tankban !?!?! :D )

Nem tudom, hogy más üzemanyag ellátó rendszerű autóknál is így van-e, de Bosch adagolós Mercedeseknél (nem TDI, nem CDI) mindegyik ilyen.

Nem vág most ide a téma, de ezek a motorok elmennek 60% fáradt motorolaj és 40% gázolaj keverékével is gond nélkül. Nyilván a szűrőt rendszeresen cserélni vagy átmosni kell. A fent említett keverékű étolajos naftával szűrő eldugulásom soha nem volt.

Wartburgnál nem emeltem tovább az alkohol arányt, mert onnantól valóban fennálhat a beindítási képtelenség vagy az eszeveszett túlfogyasztás állapota. Így (25%-on) pedig annyira kevés a megspórolt pénz, hogy értelmetlennek tartottam a tovább kísérletezést. Mondjuk aki napi többszáz kilómétert autózik, annak lehet megéri a 2-3Ft/kilóméter megtakarítás.

 

Előzmény: warti88 (2006)