Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1927
Folyékony befecskendezést meg se próbálnék, de oda "reduktor" (ami helyesen elpárologtató) nem is kell. És le se fagyna, mert a párolgás vonja el a hőt, és az a szívócsőben történne. Dízelnél szerintem épp az a nagy játék, hogy nem kell pontosnak lenni az LPG-levegő keverék aránnyal, amíg a gázolaj a több. Az már kijárt út, és ott minden emissziós, fogyasztási és teljesítmény változás pozitív eredményről árulkodik.

Ha elmennénk a full gáz üzemig, ahol a gázolaj alapjárati dózisa csak a gyújtást végzi, és az adagoló minden fordulatszám mellett csak ezt szállítja, ott már lényegesen fontosabb ez a kérdés.

Szerintem az adagolót kell úgy beállítani, és ez lehet akár csak a füstcsavar kitekerése, hogy ne füstöljön be, a LPG-levegő arányt pedig úgy beállítani, hogy állandó legyen. Magyarul a korábbival teljesen arányos, de kevesebb levegőhöz, a korábbival teljesen arányos de kevesebb gázolajmennyiséget állítani, figyelembe véve, hogy a gáznak is kell levegő.

Persze, bonyolultabb módon, elektronikával biztosan pontosabb eredményt lehet elérni, de erre éppenséggel egy mechanikus adagoló egyszerű dízelkocsinál sem képes, itt se kell tőle többet várni.
Előzmény: chgergo (1926)