Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1835

Egy 19 éves, 900kg-os autóval betartva a közlekedési szabályokat több liter gázolajat égetsz el, mint egy 2 éves 1200kg-os Yaris benzinből ugyanolyan tempóval.

Szerintem itt elsősorban diesel pártiak vannak, ezért nem jó az érvelésed és így hasonlatnak sem jó :)

 

Nem kell minden olyan vén roncsot is az egekig magasztalni, ami már új korában is vagy 20 éves konstrukció lehetett. (Bár ez a maiak többségére is elmondható...)

 

Ha úgy vesszük akkor a mai pdti és más csoda diesel konstrukciók is őslény technikára épülnek mégpedig a jó öreg diesel technológiára. Az elmúlt cirka 100 évben ugyanúgy robban a nafta az égőtérben csak másként kerül bele a hengerekbe.

 

Én az elöbb belinkelt totalcar-os cikkel maximálisan egyetértek, nem jelet jobbat egy új konstrukció mint egy régi, csak esetleg értelmetlenül drágábbat.

 

Egy mai korszerű gépkocsi előállítási költsége pár százezer Ft. Ezt nemrég olvastam egy gazdasági elemző  cikkben valahol. Ez független attól, hogy most milyen tipusról beszélünk. Az előállítási költség nagyon alacson minden tipus esetében, köszönhető az a sok gyártás autómatizálásnak, rabszolgák alkalmazásának, nagy sorozatnak..... A mai autók mégis 2 millánál kezdődnek a különbség a gyárak és a kereskedők haszna. Vajon miért is tudnak egy egy akcióban milliós nagyságrendű engedményeket adni úgy, hogy még így is marad rajta bőségesen hasznuk? Szóval egy mai korszerű autó értéke ugyanúgy pár százezer Ft mint egy öreg de jó állapotban lévő autónak. A sok milliós, esetleg több 10 millás árkülönbséget meg jó marketingdumával etetik meg az emberekkel.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: chgergo (1834)