Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1833

Na azért áljunk meg egy szóra, hány kiló is az a 19 éves gép?

cirka 900kg.

 

Mennyivel is mész vele 5-5.2-vel?

lakott területen 60, országúton max 100 és autópályán max 130. Aki meg 180-al elsuhan mellettem arra meg azt mondom, hogy nagyon siet elvinni a veséjét tranzplantációra :)

 

De nem óra szerint, mert azokban gyakran még a km számláló is csal! Pályán, egyenletes tempóval és stopperrel számold kicsit a km táblákat, érdekeseket fox tapasztalni..

 

Megtörtént az ellenörzés igaz nem önszántamból. Párszor már nekem is sikerült beleszaladnom a trafipaxba, az utóbbi 5 évben már nem mert én már lehiggadtam, túl sok halálos balesetet láttam az elmúlt 40 év alatt.

 

Ez miből jött ki? Egy öreg dízel hatásfoka legalább 30%. Ha eltörölnék a termodinamika törvényeit (asszem legalább 2/3-osak :), és 100% hatásfokú motort csinálnának, még akkor is 1.5l-t kéne fogyasztania ugyanannak az autónak...

 

Nem jött ki semmiből, csak úgy sacc/kb montam a 1.5l-es értéket, hogy hangsúlyozzam a mondanivalómat.

 

De egy példa, egy mai benzines Yaris pl. ugyanannyi fogyit produkál egyenletes tempónál, mint az a 19 éves műszaki csoda! Csak benzinnel, 1200 kilóval és +20 lóerő tartalékkal.

Más kérdés egy dinamikus stílussal ki is használod a plusz erőt, biztos többet kér, mint egy araszoló lomha olajkályha, de akkor már az összehasonlítás is eléggé sántít ...

 

Az összehasonlítás tényleg sántít egy picit, mert az egyik diesel a másik meg benzines. A +20 LE plusz teljesítményre nincs szükségem már, 20 éves koromban természetesen én is arról álmodtam, hogy minnél erősebb kocsi kellene, de az már a múlt. A 60-70 LE teljesítménynél nincs több szükség napi használatban, erre az öreg olajkályha is megteszi, driftelni meg gyorsulási versenyekre oda kell a több LE teljesítmény, de napi használatban nincs értelme véleményem szerint. Az országút és a városi utak nem versenypálya, sajnos ezt nem értik meg sokan. Nekem azért kell az autó, hogy eljussak A pontból B pontba és nem azért, hogy versenyezzek. A dinamikus stílus alatt sokan a "mindenkit megelőzök, legyorsulok" hozzáállást értik nagyon helytelenül. 60-70 LE teljesítménnyel is könnyedén, dinamikusan lehet tartani a mai városi tempót, és az országúton is elég bőven, de csak akkor ha nem versenyezni akar az ember.

 

 

Előzmény: chgergo (1818)