Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3611

A svájci SOB-nak  (Südostbahn) szállított FLIRT-ről pár szót. A technikai részletekre most nem térnék ki, alapvetően olyan mint a MÁV FLIRT.

 

A komfortelemekről azonban egy kicsit bővebben. Mi az, ami Svájcban nagy szerepet játszik az utasok jobb kiszolgálása érdekében?

 

A jármű 4 részes, azonban oldalanként csak 4-4 beszállóajtóval szállították (ellentétben a MÁV 6-6 ajtós megoldással). Az ajtók környezete utasszámláló berendezéssel felszerelt. A csak 4 ajtó alkalmazása oldalanként a vonat gazdaságosságában és komfortjában játszik szerepet. Ezzel a megoldással majd 50 férőhellyel többet tudtak kialakítani, mint egyébként. Ráadásul a kocsik klímája így nem változik, szinte konstans. Nyáron a hőség nem jut olyan gyorsan a járműbe, télen viszont meleg marad. Az átszellőzés alig észlelhető.

 

A vonat 1 és 2 osztályú kocsikkal rendelkezik.

Férőhelyek:1. osztály 24

                   2. osztály 153 + 40 lehajtható ülőhely

 

Az 1 osztályú utastérben:

-az ablakok előtt nagyobb méretű asztalok

-Notebook csatlakozóhelyek

-2+1-es székelrendezés

-a székek külső oldalai rögzített, a dupla székek belső oldalain lehajtható kartámaszokkal szereltek.

-az ülőhely szélessége 450mm

-a barna szinű kárpit kiváló minőségű anyagból készült (velúr)

az üléseken "fejvédő kendő" cserélhető

-a utasteret a 2. osztálytól elektromos üvegtolóajtó választja el

-a padló szőnyeggel fedett

 

2.osztályú utastér:

- ablakok előtt kisebb asztalok

-2+2-es üléselrendezés

-a dupla ülések belső kartámaszai itt is lehajthatók, a többi rögzített

- vörös szinű kárpit

-bőven elegendő hely a kényelmes utazáshoz a székek között

 

Az utastérben a mennyezeten az utastájékoztató rendszer elemei találhatók, a beszállótérben ezen felül 15'-os monitorok vannak elhelyezve.

 

A járműben az akadálymentetsített WC legújabb generációja található (ez nem tudom mit jelent? A budi az budi:-))  ).

 

A kerékpárosok, a sielők részére az eszközök rögzítéséhez szükséges berendezésekkel a jármű felszerelt. A babakocsikat szintén van lehetőség rögzíteni. Ezek a berendezések szezonálisan ki-be szerelhetők. (télen inkább sícuccok rögzítése mint kerékpárrögzítő elemek)

 

A jármű természetesen fullklimatizált. A kiváló minőségű ablaküvegek a napsugárzás hőhatását csillapítják.

 

Hangsúlyozottan szerepel a cikkben:

Die SOB hat viel in komfortable Sitze in der ersten und zweiten Klsse investiert, azaz

A SOB nagyon sokat költött a kényelmes ülésekre az első és a másod osztályon is.

 

Néhány kép a jármű belsejéről és az utaskomfortról:

http://www.suedostbahn.ch/sw10201.asp

 

Úgy gondolom a képek magukért beszélnek, hogyan kellene az utasokat kiszolgálni.

 

Forrás:Eisenbahn-Revue 2007/3