kiggyo Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1821

Nem vitaképpen, csak egy dolog bosszant engem az új autókban, mégpedig az, hogy van pofájuk tök fapados vackokat adni egy vagyonért. Pl. egy új Fabia, amit csak hitelre vehetsz, és 800 ezer forintért beszámítják a régi autódat, és kiszámolod hogy a végén 4 milliót fizetsz. De ebbe nem számolod bele a rengeted plusz költséget, kötelező szervizt, stb...

Kurblis az ablak, a tükör, elharapod a nyelved a szar utakon, igenis sokat esznek a kis motorok és qrva gyöngék (legtöbben 1.2 és 1.4-ben gondolkoznak), árulnak még ABS nélkül is autót, de mindenki csak azt fújja hogy milyen biztonságos, mert 5 csillagot kapott. Megnéznék egy 5-6-8 éves, 1-2 millióba kerülő dízel "luxusautót" (nissan primera, mazda 626 stb...) és egy ilyet frontális csatt esetén.

Nekem volt trabantom is, a fenti autóim is, és most egy ilyen kis vackom is. Kiráz a hideg tőle, és évi fenntartási költségben magasan veri ez a kis vacak a többit. Nyilván a trabi volt a legolcsóbb, de szerszámosláda nélkül nem indultam el vele. A japánokban olajcserén kívül a normális, 300 ezres futásból eredő kopások voltak, mindent előre jelezve (kopogás, stb...), otthon filléres alkatrészekből vígan javítottam. 160-nnal kényelmesen utazhattam vele, és várossal, klímával együtt sem evett 7 lityi gázolajat (meg biot :-) )

Ez a műszaki csoda 64 lóerő (röhej, 2007-ben! a 120-as skoda is e körül van), 8 litert eszik, párszor már húztuk haza elektronikai probléma miatt, nem mindet csinálták garanciában, és gerincbeteg leszek tőle 100km-nél hosszabb utakon. De az asszonynak ez tetszik.

 

Menetteljesítményben jobbak lettek az újak, lóerőben (sokszor papíron) több lett, a fogyasztás is, ugyanis egy adagolós audi 2.5tdi és egy pdtdi között nem sok különbség van fogyasztásban sajna, csak iszonyat drága hozzá minden.

 

Ideje lenne tiszta növényi olaj és bioetanol kompatibilis, egyszerű autókat gyártani végre. Azért bonyolítják mint az őrült a motorokat hogy környezetbarátabb módon elégessék a kőolajat, aztán pár év múlva bezúzzák, szerintem ez sokkal környezetszennyezőbb. Lehet hogy egy egyszerűbb, mechanikus adagolós előkamrás növényi olaj motorral kategóriákkal jobb értékeket lehetne produkálni.

 

Brrr....

 

p.s.:

Olvastam hogy nyílik E85 kút mo-on, biodízelről nincs hír?

 

 

 

Előzmény: chgergo (1818)