chgergo Creative Commons License 2007.03.20 0 0 1818

Na azért áljunk meg egy szóra, hány kiló is az a 19 éves gép? Mennyivel is mész vele 5-5.2-vel? De nem óra szerint, mert azokban gyakran még a km számláló is csal! Pályán, egyenletes tempóval és stopperrel számold kicsit a km táblákat, érdekeseket fox tapasztalni...

 

"Ha annyira sokat fejlődött volna a motorok terén az autógyártás akkor ma már fél liter gázolajjat kellene fogyasztania egy mai korszerű autónak"

Ez miből jött ki? Egy öreg dízel hatásfoka legalább 30%. Ha eltörölnék a termodinamika törvényeit (asszem legalább 2/3-osak :), és 100% hatásfokú motort csinálnának, még akkor is 1.5l-t kéne fogyasztania ugyanannak az autónak...

De egy példa, egy mai benzines Yaris pl. ugyanannyi fogyit produkál egyenletes tempónál, mint az a 19 éves műszaki csoda! Csak benzinnel, 1200 kilóval és +20 lóerő tartalékkal.

Más kérdés egy dinamikus stílussal ki is használod a plusz erőt, biztos többet kér, mint egy araszoló lomha olajkályha, de akkor már az összehasonlítás is eléggé sántít ...

 

Félre ne érts, én sem vennék új autót, de nem a műszaki tartalom miatt. Sokkal inkább gazdasági megfontolásból, mivel az első 2-3 évben rendeset bukik rajta az ember. Értékvesztés, kötelező szervíz, biztosítások, kamat és már 1-2 milla bukta egy 3 millás autón.

Van egy ismerősöm, 100 millás háza van, de még nem vett új autót. Tök igaza van, inkább vesz 6-8 körül egy 2-3 éves luxusautót féláron, még így is több extra és fejlesztés van benne, mint egy ugyanolyan árú újban.

 

De azért ne essünk át a ló túloldalára sem, egy új fejlesztés pár év alatt átkerül egy gyártó csúcsmodelljéből az alacsonyabb kategoriába is! Egy átlag felszereltségű családi autó azért rendelkezik egy 10-15 éves csúcsmodell technikai szintjével. (Persze nem extráival vagy kényelmével!) Ha ingyé adnák, bolond lenne aki nem kérné.

Előzmény: Törölt nick (1801)