krisztian98 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 16976

Képzeld nálunk is ugyan az a helyzet. Vascső + alu radiátor + lap radiátor(bár ne lenne). Mostmár meg egy kis réz is van a rendszerben. Féltem a réz és alu párosítástól, de nem gáz bizonyos feltételek melett pl:zárt rendszer nyomás alatt legyen, ne érintkezzen egymással stb. A régi kazánunk is réz hőcserélős volt és 20 évig bírta, szóval nem lesz baj vele. Az a bizonyos 90/70-es hőfoklépcsőt általában úgy számolják (ami nem 100% helyes), hogy odakint -20C van veszik a légköbmétert és megszörozzák egy watt számmal és még erre ráraknak 20%-ot a biztonság kedvérért. Javaslatom a következő: Általában a fűtési szezon 50% ilyen 10C körüli hőmérséklet szokott lenni az éti kazánodon állísd be a láng nagyságát úgy, hogy a termosztát reggeltől estig dolgoztassa a kazánt. Ekkor megkapod azt a vízfokot, ami ehez az időhöz tartozik. Ebből már ki lehet deríteni, hogy mennyit fog a kazán kondenzációs üzemben dolgozni. Nálunk 45C-ra van állítva a minimális előremenő vízhőmérséklet, mert az alatt liftezik. Szóval kondenzál rendesen. Ekkor a füst gázunk 40C-os a kazánnál majd a 2m koaxiális csőben a hűl további 1C-ot. Idén párszor emelte meg a vízhőmérséklet a kinti idő miatt. Jó lett volna, ha lett volna -20C, mert legalább megtudtam volna, hogy a 'k' meredekségét mennyire jól öttem be. Ekkor a kinti levegőből 0-Cról ált 22C-os levegőt csinál, ami bemegy az égéstérbe. Ha gondolog segítek bekötni a kazánt, ha nem laksz nagyon messze. Nálunk is van váltószelep be is van kötve mind hidrolikusan, mind elektromosan (be van csapva), mert a tároló nincs rajta tavasszal kötöm rá a már megvásárolt solar tárolót. A mai napon csinálok egy fényképet, mert van az inka-nak egy nagyon kicsi szépséghibája, de a többi része nagyon ésszerűen mőködik. Nagyon sok kazánt túlextráznak LCD + ilyenek, de felesleges csak plusz hibaforrás. Most Debrecenben olyan 280e-be adják. A kondenzációhoz visszatérve, ha nem kondenzációs üzemben működik, akkor is a hatásfoka 97%, ami több mint a turbósok 94%-a, ha meg kondenzális :). De szerintem minden 80-90-es években épült házban nagy radiátorok vannak. Nézzél szét a mostani házakban, arról meg nem is beszélve, hogy azóta hőszigeteltünk és így jelentősen csökkent a kisugárzott hőteljesítmény. Ha nincs még hőszigetelésed azzal kezd min:6-8-10cm-es hungarocell, utánna jöjjön a kazán. Bár ha meglehet, hogy a ti kazánotok is csereidős (elhasználódott), akkor meg a kazán kezd.

 

A tárolóról: tudtommal a mostani nem a mostani kazán állítja elő a melegvízet. Érdemes vele várni. Mert megéri a napenergiába beruházni. Először megveszed a kazánt, majd a solar tárolót 200eft körül van most vettem drazize okc 300 Ntrr 1Mpa 198e-be (drága volt, mert a 0,7Mpa-os nem fért be). Ha úgy veszed a sima tároló is 80-100e ft. Akkor meg a solar +100eft. Majd utánna ha lesz pénzed a vákumcsöves napkollektor veszed meg ami 30 csöves 180eft (bár én 160-ba fogok tudni venni, ha minden igaz). És kész is én is beruházok egybe. Már csak a napkollektor kellene erre gyüjtök, csak a diákoknak nehéz pénzt keresni. Bár szinte mindent megcsinálok eddig csak az elektromosság érdekelt (mert automatizálási szakirányon vagyok), de a víz gáz fűtés szerelőkön berágtam és ezért elzavartam őket. Egyből azzal kezdték, hogy minek nekem kondenzációs kazán. Majd azt mondták, hogy még egyet se kötöttek be.

Előzmény: DeJoe (16974)