Az a baj, hogy a billencsek (gabonás + sóderos csoport) és a faszállítók rendszeresen sportot űznek abból, hogy ki tud többet elvinni.
A gabonásoknál még az is gond, hogy rendszeresen orrnehézre rakják az autót, hogy egy esetleges mérésnél kevés legyen a húzó tengelyen. Itt a legnagyobb gond a gumiabroncs teherbírása, valamint a fék.
Ha eleve ismert, hogy a jármű rendszeresen túlsúllyal fog járni, akkor komolyabb gyártóknál minimális felár ellenében lehet kérni olyan féket, ahol a munkahenger nem membrános, hanem dugattyú működésű. Jobban bírja az extra terhelést.
Az ilyen autók miatt olyan nyomvályús meg sz@r állapotú az összes út.
Az M5-ösön már az autópályaüzemeltetők is rájöttek erre, ezért beüzemelték a fix mérőállomást Lajosmizsénél. Az ilyen forgalom meg majd ráterelődik a párhuzamos útra.
Minden megyébe kellene legalább 10db mobil tengelysúlymérő állomás aminek folyamataosan dolgoznia kellene. Olcsóbb lenne mint útakat folyamataosan javítani.
A vasszállító meg a társai akik ilyen túlsúlyal járnak remélem egyszer megismerik azt az érzést amikor valamelyik közeli hozzátartozójukat amiatt veszti el, mert a túlsúlyos autó nem tudott időben megállni (ez lehet nagyon személyesnek tűnik, de azt hiszem mindennek van határa), mindezt azért mert valaki a még egy út megspórolásával 20.000Ft-al többet akart keresni.