monor-21 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 36747

Nem ártana tudni.

 

Vannak körök - pl. a fórum is - ahol nem ciki ha valaki tud.

 

Tudom vannak helyek ahol az indulatosságot többre becsülik mint a tudás ( ilyen például a kocsmák többsége) de a topicok speciel pont NEM ilyenek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Most olyat írok amit itt már n+1-szer leírtak sokan.

Igaz józanok voltak.

 

Az Ik-400-as család 1992-1996 közötti tagjai majd kivétel nélkül vázrepedéssel, váztöréssel rendelkeznek.

Egy kocsin sok ilyen van.

 

Az az idomacél amiből csinálták, akkoriban költségtakarákossági okokból "barna acél" volt, azaz selejt, máshol, másra fel nem használható, kerítéselemnek eladott árú.

 

Sajnos.

 

Erre a cégek - sajnos - nagyon hamar rájöttek mert az Ik-400-as kocsik 4-6 éves korukban elkezdtek rozsdásodni.................:-(((

Ott ahol a régi buszok (200-as család ) csak 12 éves korában rozsdásodik.

 

A 400-as szériát ráadásul úgy építették, hogy sokkal bonyolultabb és ami még nagyobb baj sokkal drágább a felújítása mint a 200-as családé.

 

Eltelt még pár év és 2002-2005 között a 1992-1996 között gyártott 400-asok majd mindegyike eltört Magyarországon.

 

Először a harmadik ajtó vonalában, azután az elméletileg teherviselő elemként is funkciáló tető tört el, legvégén pedig elöl a szélvédő mögöt a váz.

 

Ezért egyáltalán nem csodálni való, hogy Ik-400-as kocsikat hamarabb fognak kidobni mint Ik-200-as kocsikat.

 

Az Ik-400-as kocsik legtöbbje (nem mind) gyenge minőségű anyagokból, konstrukciós-tervezési hibával született.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ne vagdalkozz.

Tanulj.

 

 

Előzmény: bi-02 (36727)