L.A. Creative Commons License 1998.09.10 0 0 81
Igyaz hogy totál kívülálló vagyok de azt látom hogy:
1. Utasszállító gépet nem vezethet akárki. Ráadásul a pilóták felkészültségét rendszeresen ellenörzik mindenféle direkt szivatós szimulátor próbákon. Ugyanis tudtommal itt nem azt gyakorolják a pilóták hogy hogyan kell napos tiszta időben leszállni egy 10 km hosszú leszállópályára.

2. A felkészítő műszaki szakemberek szintén nem akármilyen szakemberek és úgy tudom hogy az Ő szakmai isemeretiket is mindíg feljesztis és ellenörzik.

Sajnos ennek ellenére mindíg előfordulhatnak nemvárt dolgok . Ekkor a pilótának csak néhány másodperce van dönteni arról amiről majd a szakértők kb 1 évig fognak vitatkozni.

De amint lentebb látható a közúti közlekedés sokkal rizikósabb és sokszor nem is te vagy a hibás.
Olvastam valahol egy összeállítást a világ legveszélyesebb sofőreiről. Az elsők között voltak a Németek,Spanyolok,Olaszok,Franciák,Görögök.

1. Németek
Betartják a szabályokat BETŰ SZERINT.
Gyorsak és könyörtelenek mennek mint egy tank ha 140-el lehet menni akkor annyival mennek (akkor is ha köd van).

2. Spanyolok
A sofőrök nagy részére illik az őrült spanyol jelző.
Ha előzni akarnak akkor előznek. Az abszulút nem gond hogy esetleg hegynek felfelé kanyarban és még dupla záróvonal is van.

3. Olaszok
Sebességmániások annyival mennek amennyit csak bír az autó. A gázpedál úgylátszik csak 1 bites 0 vagy tövig gáz.

4. Franciák
Elég kockázatos módon tudnak vezetni (lehet hogy a sok afrikai bevándorló is rontja a statisztikákat). Bárhol bármikor felbukkanhat egy autó.
Mellesleg Párizsban láttam a legtöbb horpadt oldalú autót (pedig új kocsik voltak).

5. Görögök
A KRESZ szabályokat elég lazán értelmezik (saját tapasztalat).
A STOP tábla csak tájékoztató jellegű. Az elsőbbségadás kötelező meg minek.
Egyedül az egyirányú utcát tartják be.