Saab2000 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 215

Hidraulika, olaj és üzemanyagrendszer hajlékony tömlői lejártak 2004. decemberben, a hajtóművek nagyjavítása 2005. januárig lett volna esedékes, az olajcsere naptári ciklusideje szintén lejárt,az avionika utolsó időszakos munkáját (F2) 2004. januárban végezték, azóta csak F1 ápolások miatt nyúltak hozzá, idén januárig. A fedélzeti adatrögzítő nem felel meg a 2005. január 01-től érvényes előírásának (JAR OPS 1.715), nincs benne ACAS (JAR OPS 1.668), nincs benne számláló dobos, láb skálájú magasságmérő és csomó skálájú sebességmérő (JAR OPS 1 Subpart K 1.652). 2007. január 1-től kötelező az EGPWS. Ezek alapján úgy nagyjából 70 millió forintból üzemkésszé lehetne tenni, ami háromszorosa a gép piaci értékének a mai állapotában. És ez egy L-410-es, futó típus, amit bizonyos elmaradásokkal ugyan, de jól karbantartottak.

 

Csak azért írtam le ezeket, hogy belássuk, a MO-Géza sajnos soha nem fog már repülni, bármennyire is szeretnénk ezt néhányan. De nagyon szurkolok dr. Palágyi Gábor úréknak, remélem, hogy én is megsimogathatom mihamarabb az Emékparkban MO-Gézát.

Előzmény: bado (209)