Infós Creative Commons License 2006.11.14 0 0 11046

"231. Az üzemben volt, azonban szükségtelenné vált és el nem távolított, továbbá az építés alatt levő, de még üzembe nem helyezett alakjelzők árbocát meg kell fosztani jelzésadó alkatrészeiktől, a fényjelzők jelzőlámpáit pedig fekete-sárga sávos lemezzel le kell takarni. Ha ez megtörtént: a jelzőt nem kell figyelembe venni (233-234. ábra)."

 

(Megj.: a következő bekezdésben részletezi az érvénytelen jelzők jelölését.)

 

Ennyit ír róla a MÁV jelenleg hatályos F. 1. sz. Jelzési Utasítása. 

 

Szóval az nem sárga szalag, hanem MÁVSZ 2878-2 szabványos takarólemez: "A takarólemez a fényjelző lámpafej lencséjének eltakarására készült köralakú tárcsa, melyet a lámpafej felerősítő csavarokkal kell a lámpaernyőtartóra szerelni.Alkalmazását az F1. számú jelzési utasítás határozza meg.")

 

Mivel a gyártó (és a telepítést végző cég) így szokta meg, ezért alkalmazzák itt is, noha a HÉV-es terminológiában nem sok jelentősége van, lévén a HÉV F. 1. sz. Jelzési Utasítása nem ismeri ezt a fajta jelölést:

"127. Az üzemben volt, azonban szükségtelenné vált, de még el nem távolított, továbbá az építés alatt lévő, de még üzembe nem helyezett, illetve átmenetileg üzemen kívül helyezett fényjelző jelzőlapjára fekete-sárga sávos ferde keresztet — érvénytelenítő jelzést — kell erősíteni. Az ilyen jelzőt érvénytelennek kell tekinteni (88. ábra)."

 

Tehát ami ott figyelembe nem veendő, az itt érvénytelen jelző, lévén a HÉV az előbbi fogalmat nem ismeri (bár az érvénytelen jelzőket ugyanúgy jelölik mindkét helyen).

 

Ezért is kerültek ki a jelzőkre a MÁVSZ 2377 szabványos(?) András-keresztek. :-) Remélem érthető voltam. :)

 

Az üzembe helyezés tudtommal legkorábban 2007. április 1., de persze ez változhatott is azóta, lehetnek csúszások. Majd megmondják a többiek...

Előzmény: Airbus A320 (11045)