philozófika Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1010

Telített járatok, új útvonalak
Az idén nyolcvanezer légi utas Sármelléken

http://www.nol.hu/cikk/422961/

Népszabadság • Boda András • 2006. november 3. 
  
Kétmilliárd forintból fejlesztik a sármelléki légikikötő infrastruktúráját
London után már Frankfurtba is indít járatokat Sármellékről a Ryanair. A fapados légitársaság új járatának köszönhetően a Fly Balaton reptér idei utasforgalma meghaladhatja a nyolcvanezret.

 

Európa legnagyobb diszkont légitársasága, a Ryanair eddig csak Londonba indított járatokat a sármelléki Fly Balaton reptérről. Mint megtudtuk, ezután már - hetente háromszor - a Frankfurt-Sármellék útvonalon is szállítják az utasokat. Kedd reggel - 180 utassal a fedélzetén - már landolt is Sármelléken a Frankfurt-Hahn reptérről érkező első, 189 személyes Boeing. A fapados légitársaság prognózisa szerint évente negyvenezren repülnek majd ezen az útvonalon. Így már tíz európai nagyvárosba - Berlinbe, Brémába, Koppenhágába, Drezdába, Erfurtba, Frankfurtba, Lipcsébe, Londonba, Stuttgartba és Zürichbe - lehet eljutni menetrend szerint közlekedő repülőgéppel Sármellékről.

 

Gubicza Ágoston, a légikikötőt 2004 decembere óta működtető ír-magyar Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő Kft. ügyvezetője érdeklődésünkre elmondta: a mind több járatnak köszönhetően jelentősen nőtt a reptér utasforgalma. Hozzátette: míg tavaly huszonötezer utast fogadtak a reptéren, addig az idén várhatóan több mint nyolcvanezren szállnak repülőgépre Sármelléken. Az ügyvezető megjegyezte: jelenleg is több légitársasággal tárgyalnak további járatok indításáról, így 2007-ben már százötvenezer utasra számítanak. Mint megtudtuk, müncheni, helsinki, korfui, valamint tunéziai járatok indítása várható a közeljövőben.

 

Az ügyvezető kérdésünkre válaszolva elmondta: az eddig indított járatok közül csak egy, a düsseldorfi szűnt meg, de az sem a gépek kihasználtsága, hanem a légitársaság csődje miatt. Hozzátette: a meglévő járatok telítettsége a várakozásokon felül alakult, a Sármellék-London útvonalon tavasz óta közlekedő Ryanair-gépek kihasználtsága például átlagosan 85 százalékos. Gubicza Ágoston megjegyezte: a járatok, így a reptér sikerét jól jellemzi az, hogy számításaik szerint a légikikötő infrastruktúrájának fejlesztésére fordított mintegy kétmilliárd forint a tervezettnél hamarabb, nyolc helyett már hat év alatt megtérülhet.

 

Az ügyvezető egyelőre nem kívánt arról nyilatkozni, hogy mikor kezdődik Sármelléken a tervezett légiteher-forgalmi központ, a Cargo-terminál építése. Információink szerint azonban már a jövő ősszel megnyílhat az új munkahelyeket teremtő terminál.