hamurappi1 Creative Commons License 2006.10.07 0 0 9566

Szia,

Igen tudom, hogy a menetrendi osztályban is ülnek olyan kollégák, akik pl. Szentendrén diszpécser is volt (ha jól tudom, ill. emlékszem) .. szóval nem ebben van a gondom, hanem abban, hogy ....

A lassújelek miatt megnövekedett a menetidő, de hogy konkrét legyek:

CT-CR, CR-CT viszonylat 9 percre van tervezve a menetrendben, nos ez megtehető a jelenlegi kerülővágány miatt, kb. 11-12 perc alatt.

Nos ugye, Csömörön van egy jó pár vonatnál, 5 és 4 perces tartozkodás, ha te csak 2 percet késsel, akkor már ügyes vagy.Az 5 perces átszerelésből jóindulatuan marad kb. 3, átszerelsz, ha mázlid van, idulási időre készen állsz, mert ugye megcsinálod rendesen a fékpróbát, mert ha nem (-500 óra), (a 3 perces átszerelés az szinte sosincs meg, talán ezért kéne a menetrendkészitőkőt egy pár fordába felültetni, hogy csak akkor mehesen ő is szünetelni amikor én) .Optimális esetben visszaindulsz időben, de megint ott van az a 20 lassújel, újabb két percet versz a menetrenden, na most ekkor van úgy hogy a páros Csömöri vonatot tartoztatják fel Cinkota bejárati jelzőjénél.Ez a fogott vonat automatikusan később indul el Cinkotáról Csömöre, és van amikor egy vonat el tudja verni az egész délutáni csömöri menetrendet.A 2-es fordában lévő Csömöri páratlan vonat már nem 18.57-re érkezik Cinkota állomásra, hanem van úgy hogy, 18.59-19.03 között, de ekkor, mivel ennek a vonatnak Cinkota állomáson közvetlen csatalakozása lenne Örs vezér terére, ezért a páratlan Gödöllöi vonat is ott áll Cinkota állomáson és várja ,hogy beérkezen a Csömöri vonat.

Amig meg nem jön a Csömöri vonat, addig a 9-es fordában kezdő járművezető nem tud a 4 peron mellé állni indulási helyre, mert ugye a Csömöről érekező szerelvénynek be kell járni a kocsiszinbe.De mivel a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozik egy leálló szerelvény is, ezért amig a Csömöri pártalan vonat, meg nem jönn, és be nem áll a kocsiszinbe ezt a vonatot is a bejárati jelzőnél fogják meg.Tehát egy vonat hány vonatot is "tart" fel?A gödöllöi páratlant, ami Cinkota állomáson vesztegel az átszállást várva.A CSömöre Cinkotáról induló, elviekben 19.02 induló vonatot is, hisz amig ben nem jár a kocsiszinbe a fent emlitett csömöri páratlan vonat ,addig a csömöri páros vonat indulási helyre nem tud előrejárni.Nem utolsó sorban a a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozó szerlvény meg a bejárati jelzőnél áll.

No ez csak egy példa a sok közül, itt nem is beszéltem arról mi van ha valamelyik vonatot véletlenül cserélni kell.....

Gl-Öv viszonylat újabb két perc menetidő növekedés a 40-es lassújelek miatt, ha ebben a viszonylatban tölgyes időszakos megállóhelyen is megáll a szerelvény akkor 3-5 késés várható cinkotáig....

No de azt hiszem rövidtávon ez a kis példa jól megvillágitja azt a gondot amiről az előző megszólalásomban hangot adtam.

Miért nem adják át a vonalaknak, a menetrendkészitést, hiszen itt tudnák a legjobban megtervezni azokkal a szakemberekkel akiknek ez a feladatuk.

S tudnám sorolni, még pl. Örs vezér tere állomáson a ki és bejáratásoknál, a késés miatt elkerülhetetlen keresztezések alakulnak ki.

De köszönetet mondok, a vonalon dolgozó összes forgalmi dolgozónak, akik megpróbálják a minimálisra csökkenteni a késéseket ....

Röviden ennyi a válaszon.

Üdv

 

Előzmény: Fickó bácsi (9561)