Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9473

"Hát igen, ez már a XXI.század, épp ideje cserélni."

Pedig a gödöllőin még régebbi a bizt. ber. :))

 

"elég megbizhato lesz az uj rendszer?"

Szvsz igen, különben nem jöhetne ide. :)

 

A jól tudom, akkor azokat a berendezéseket, amik Magyarországon még nem üzemeltek, honosítani kell. Ezt három szervezet végezheti:

a győri Széchenyi István Egyetem,

a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésautomatika Tanszéke és a

MÁV Kmethy(?) utcai "bázisa".

 

Ilyenkor, a honosítási folyamat alatt a hatóság (Közlekedésfelügyelet) szinte bármit előírhat. Ha már az országban valahol üzemelő berendezést telepítenek valahová, akkor leginkább az ún. sötét üzemet szokták kikötni (a mindenféle jegyzőkönyvek és tervezői nyilatkozatokon kívül), amikor a berendezés kvázi élesítve van, működik, de csak a háttérben, működése nem befolyásolja a tényleges közlekedést.

 

A gond esetleg abból lehet, hogy ez alapvetően osztrák bizt. ber., ezért illeszteni kell a magyar előírásokhoz (pl. eltérő oldalvédelmi megoldások, eltérő jelzési rendszerek, jelzésképek, MÁV-nál a jelfeladás különleges volta), illetve asszem a fénysorompó része az külön kerül kialakításra, mert országonként annyira sokban eltér az előírás.

Bár ezek a hibák a sötét üzem alatt ki szoktak derülni, az átadáskor minden bizonnyal már hiba nélkül fog működni. :)

Előzmény: M.VIII (9470)