Infós Creative Commons License 2006.09.30 0 0 9466
"Ja rosszúl tudom javítsatok ki:Infórmációim szerint -->lámpacserék lesznek.

De ha rosszúl tudom tényleg valaki javítson ki."

 

Jól tudod, valóban, bár nem így hívják. Ezek a szerkezetek a vasúti biztosítóberendezés részei, ilyenek a fénysorompók (KRESZ jelzők), a vasúti pálya mellett látható jelzők és a váltóhajtóművek (valamint a kevésbé szembeötlő foglaltságérzékelés elemei), és persze a sorompóhajtóművek, amik a csapórudakat mozgatják.

 

A jelenlegi biztosítóberendezés az 1970-es években létesült, Dominó 70 tipusú biztosítóberendezés, a sváci Integra cég licence alapján a Telenfongyár készítette (asszem), már jócskán megérett a cserére. Többek között e miatt nem lehet 5 percnél sűrűbb követés. Illetve alapvetően a berendezés tudja (tudná), csak már veszélyez ez az ő korában.

Ezek miatt ki kell cserélni, emiatt láthatsz fekete-sárga sávos táblákat egyes jelzők optikáin (olyan jelzőkön, amik eddig nem voltak), illetve ennek keretében húznak új kábelt a pálya mentén illetve cserélnek fénysorompókat is.

Ezek korszerű lencsével lesznek szerelve, amik megbízhatóak a hagyományos rendszernél.

 

Valamikor régen, amikor még csak a lehetséges gyártók kiválasztása (tendereztetése) folyt, akkor 2007. március 31-diki átadást igértek, a fene tudja, hogy tartani tudják-e, remélem igen. :)

 

A most települő biztosítóberendezést az Alcatel Ausztria gyártja és Elektra2 névre hallgat, pc alapú rendszer (hasonló üzemel jópár éve a csepeli HÉV-en).