hmsoft Creative Commons License 2006.09.14 0 0 631
inkább a fordi elv érvényesült, hogy mindenki olyan színû T-modellt kap, amilyet akar, ha feketét akar
És a vasúttársaság nem mondta erre azt, hogy a konkurrens gyártó aszonta' nekünk, hogy megcsinálja pirosban is, úgyhogy ha maguk nem, akkor...

A fejlesztés céljában nincsenek evolúciós utak…
Persze: minél olcsóbbért olyat, ami a fennálló viszonyok között ideális. Na de a fennálló viszonyok is változhatnak, és a technológiai lehetőségek visszahatnak az elérendő célokra.

Sokkal erõsebb (és kicsit gyorsabb) mozdony kell, és kész.
Evolúciós utakra (szakaszokra) valóban elsősorban technológiai téren gondoltam. Vonali szolgálatra, ha van mit elvinni, akkor a mozdony lehetőségeit - a pillanatnyilag elérhető technológiákon kívül - a szomszédos rendszerek korlátozzák: űrszelvény, pálya, állomások hossza, ívsugarak, bizber és társai. Itt viszont elképzelhető, hogy egy-egy vasúttársaságnál valamelyik tényező kevésbé, másnál jobban korlátozott, és mondjuk úgy ítélték meg, hogy a korlátozó tényező megszüntetése drágább, mint a hozzá való alkalmazkodás. Ezen a ponton már megjelenhettek olyan különbségek a vasúttársaságok között, amelyek elvezethettek a kb. hasonló feladatra rendelt mozdonyok különbségeihez.
Vagy a társaságok ezt a gyakorlatban szerencsésen megúszták, és ilyesmi - eddig - nem fordult elő?

hm
Előzmény: manhattani (630)