manhattani Creative Commons License 2006.09.14 0 0 630

> Ha mindegyikhez hozzáteszed, hogy mi indokolta a kifejlesztését (xy vasúttársaság azért vágyott ilyenre, mert nõtt az akármilyen szállítások volumene (ilyen-olyan okok miatt) …

Egészen másképp van, de adtál egy jó ötletet! :-))

 

Az EMD az elsõ, a gõzös helyett a vonalon valóban jól használható dízelmozdonyok, az FT-k kifejlesztésekor és gyártásánál hagyott fel azzal a mûködési móddal, hogy a mozdonyt rendelõ vasúttársaságok nagy halom tervrajzzal mentek a mozdonygyárba, inkább a fordi elv érvényesült, hogy mindenki olyan színû T-modellt kap, amilyet akar, ha feketét akar.

 

A többi mozdonygyár pepecselt az egyéni igényekkel, az EMD meg sorozatban ontotta az egyforma FT-ket. Nagyon nagy társaságnak kellett lenni, amelyik kedvéért módosított.

 

 

>Ha gyártók, azon belül (vagy akár "gyártók felett") evolúciós utak szerint csoportosítod, akkor a kaotikus mennyiségûnek tûnõ jármûfajta is szépen követhetõ lesz.

A fejlesztés céljában nincsenek evolúciós utak…

 

Sokkal erõsebb (és kicsit gyorsabb) mozdony kell, és kész. Ennek oka meg az, hogy elszállítandó áru mindig bõven volt, és erõsebb mozdonyok kevesebb mozdonyvezetõvel, tehát gazdaságosabban tudták elvinni. Evolúciós út inkább a technológiában volt (2.000 LE-s D.C. motoros egységek sorbakötve, nagyobb teljesítményû mozdonyok sorbakötve, gárturbinásak, aszinkron motoros mozdonyok, és ki tudja, mit hoz a jövõ…)

 

Adtál egy ötletet. Érdekesebb lesz, mint a személykocsik irányába lõdöznöm a puskaporom :-)))

Előzmény: hmsoft (626)