te_o Creative Commons License 2006.08.02 0 0 10727
"Az élettartamot méretezik ugyan, de az időjárás nagyobb befolyással van mint a kicsit jobb vagy rosszabb olaj. Mínusz húszfokban egy Miskolc - Pest negyvenötperc alatt, mondhatom százévet vesz el a motortól."

Ez így nem az igazi, ha a motor elérte üzemi hőmérsékletét (amire a rendesen méretezett hűtő és termosztát mellett 5-10 percen belül sor kerül), akkor szibériában is mehet 200 km -t, akkor sem lesz más, mint kánikulában. Erre van a hűtőközeg (pl. víz) szabályozása (termosztát, ventilátor manapság már automata kapcsolói). A kritikus a kb. 70 fokos hőmérséklet eléréséig tartó időszak. Persze ezt én is csak olvastam, de még itthon is voltak erre irányuló kísérletek a 70-es években (akkor újnak számító izotópos vizsgálatokkal).
Előzmény: sansovino (10722)