ZZRR Creative Commons License 2006.07.20 0 0 20

mult penteken vettem at a 4,2 FSI Q7-esemet es vasarlas elott elegge megkutattam a temat kvantitativ es kvalitativ szempontbol.

 

ime a rovid osszefoglalas:

- x5 szuper, vezettem, nincs legrugoja, regi,  kufut igy nem johet szoba

- xc 90, vezettem, elavult megoldasai (valto, futomu) tukrozik a minima budgetet amibol szegeny volvonak gazdalkodnia kell, kozben kb ugyanannyiba kerul, mint egy ml, nem jon szoba

- saab terepjaro: forget, egy gagyi amerikai roncs saab logoval

- range sport: szep kivulrol, gagyi a belseje, egyebkent jok az adatai. irrealisan draga, es volt mar land rover discom...mar amikor nem a szervizben volt

- range: vezettem, kivul-belul szuper, kicsit hajosan ringo, meg dragabb es ugyanugy szervizlako land rover

-R osztaly: egy csunya halottas-kombi, nem suv, nem osszehasonlithato (vagy akkor az osszes 7wd kombit is be kellene venni: arban kb ugyanannyi, de nem terepjarok)

 

es akkor a valodi rivalisok:

- merci ML, GL, audi Q7

 

GL-t nem tudtam kiprobalni, mert par hete meg nem letezett. egyebkent tok ugyanaz, mint az ML, csak designra brutalisabb, kockasabb, nagyobb es meg dragabb... igazabol ezt kellene a Q7-tel osszehasonlitani a merete miatt, de az ara miatt labdaba sem rug...oszinten szolva csupan egy indokot ertek meg a Q7-tel szemben: ha valaki egyszeruen jobban szereti a mercit es nem szamit a plusz par 10-20 ezer usd extra

 

igy vegul az ML es a Q7 osszehasonlithato (leszamitva, hogy a Q7 jelentosen nagyobb):

-> roviden: a Q7 minden szempontbol ezerszer jobb :-)))  latvanyosan szebb es finomabb kidolgozas, gyonyoru reszlet megoldasok, a kulso design visszafogottabb es egyedi, a quattro barmilyen mas megoldasnal jobb, verhetetlen 4,2-es motor, arban kb ugyanannyi, +2 ules... az auto elkepeszto. akarmekkora budgetbol is Q7-t vennek fo autonak.

 

elkepesztoen megy, dinamikus futomu allasnal es sport valto allasnal vadallat es agilis sportkocsikent viselkedik (mikozben egy tank meretu), comfort allasban pedig olyan, mint egy legparnakon uszo hajo...

 

az audi MMI lenyomja az idriveot es a merci commandot, a legrugo kotelezo tartozek es megoldja, hogy egyszerre legyen a tank egy sportkocsi es hajo is.

 

vilag eletemben bmw rajongo voltam, de most ugy tunik az audi tokeletesen osszeolvasztotta a bmw vezetesi elmenyet, a merci kenyelmevel, es megspekelte az eredmenyt a legjobb kidolgozassal...

 

-> tessek kiprobalni es osszehasonlitani :-)