krilin Creative Commons License 2006.07.03 0 0 133283
[ DM 2006 - 100 km ]
avagy Szilvásvárad 2.....agyagos kiadásban

próbálok csak a szépre emlékezni, de elég nehéz ilyet találni:) azért pár van. a teljesség igénye nélkül:

-a verseny első széles meredek saras lejtője utáni singletrack, ami Pilisszentlászlóra vitt. csúszott viszont kemény volt alatta a talaj. bénáztam, kapkodtam de lehetett élvezni.

-Pilisszentkereszt utáni köves, csúszós mászás is jó volt, mert bár volt benne tolás és sok lábletétel is, ez is tekerhető volt. olyannyira, hogy az aszfaltút előtti (Fagyoskatona?) emelkedőt életemben először majdnem végig kitekertem.
( az Ördög oldal legmeredekebb/technikásabb részéhez hasonlóan ezt is a Magellán Pyxis elnyújtott geometriájának tudom be. azt hiszem eddig ez a legjobb geometriájú vázam. végre egy bringa ami nem emelgeti az elejét meredek emelkedőn )
Dobogókőig végig tetszett ez a rész amúgy. Simon Emesét itt értem be, biztos rátett ez is egy lapáttal:)

-Hoffman fogadó előtti saras majd később kövesre váltó lefelét is nagyjából élvezetes votl számomra mert tudtam tartani a kormányt, nem volt annyira csalinkázós....

-a második Dobogókő utáni lefelé Király kúti nyereghez (P háromszög). itt is elég kemény volt a talaj, nem csúsztam ki sehol.

najó nem folytatom, szóval ezeket leszámítva sajnos egy híg fos volt a pálya a murvás, füves, ill aszfaltos részeket leszámítva.

Pilisszentlélek utáni aszaltos 'szerpentinút' után bemegy az erdőbe a pálya, egy meredek agyag-katlanba (Dhpage kolléga itt fotózott), itt bambán felemeltem cipeléshez a bringát a szokásos módszerrel (kar+könyök beékel a háromszögbe), és ezzel az elegáns mozdulattal sikerült is letörnöm mindkét kulacstartóm egy-egy csavarját...no comment:))

cserébe viszont ez volt az egyetlen bringában keletkezett kár!
váltóbovdenek nem szorultak, BB7 tárcsafékek is remekül működtek, utóbbin a hátsó pofát egyszer utána kellett állítani. láncot egyszer fel akarta szedni a hajtómű, de olajozás után rendbejött. Szilvásváradon a fék és a váltóbovden is beállt, valszeg a folyósabb sár, meg a sok patakban gázolás miatt. itt nem volt ilyen.

gumi elöl 2.25-ös Schwalbe Albert volt, ez az agyagot rendesen összeszedte a teló fékhídjára, de valszeg minden 1.9-nél nagyobb gumi ezt csinálta volna. ( a REBA-knak egyébként érzésem szerint nagyon alacsonyan van a fékhídjuk. összehasonlítva mondjuk egy 80 mm-es Fox XC villával 3-4 centi különbség is van...)
a hátsó gumim 1.9-es Ritchey Z-max volt, ami nem jó sárban az alacsony profil miatt, mély sárban meg pláne nem jó. egy Schwalbe Lttle Albert talán jó választás lett volna elölre hátulra, bár az is 2.1-es, pakolta volna a sarat, de legalább jó magasak a bütykei oldalt és középen is.

mi volt még..

egyszer én is elordítottam magam mikor egy tök fika lankás emelkedőn sokadik próbálkozásra sem akart a bringa egyenesen elindulni csak le az útról.

rengeteget toltam, nagyjából minden emelkedőn ami nem volt köves és később vízszintesen is ahol agyagra váltott. szerintem vagy 1,5-2 órát toltam a 8-ból, de simán lehet, h többet is. de legalább nincs leamortizálva a combom, mintha végig tekerni kellett volna:)

többet én sem indulok ilyen időben. és bármennyire nehéz is másra engedélyt kapni ez a nyomvonal egyszerűen nem alkalmas bringaversenyre. Szilvásváradon hiába volt tengelyig patak, meg agyagos részek, összességében mégis sokkal több tekerhető rész volt a pályában. ez mondjuk valszeg a domborzat miatt is van, a Pilis valszeg nem ennyire köves, kevesebb a murvás erdészút, stb.

talán az is valami engedély miatt van, hogy a második Pilisszentlászlóra beérkezés előtti murvás lefelé nagy részét kivették a pályából és bevitték a nyomvonalat egy gyökeres, saras erdei útra. más okot én erre nem látok, csak növeli a saras részek számát ha esik az eső.

következő versenyem Salzkammergut. már alig várom a nyugis murvás erdei utakat :)