elemes Creative Commons License 2006.06.26 0 0 1626
Matyinkó,

Nem mentem még az M6-oson, de amikor 2002 őszén elkészült az M3 fabony-polgár szakasz, 140 körüli tempóval egyenletesen autózva nekem is volt olyan érzésem, mintha száz-százötven méterenként egy finom domb lenne. Mostanában nincs ilyen érzésem, egyáltalán. Azt gondolom, hogy hallucináltam (ucináltam, mintha hallanék valamit :-) de talán mégsem, és valójában lapul a pálya....?

A jobb-bal dőlésváltásnak minden bizonnyal nagyon nyomós oka van. Ez a nyomós ok általában olyan balkanyar, ami elég éles ahhoz, hogy a normálisan kifele dőlő pályatestet a középső elválasztó felé kelljen dönteni (a fordítva döntött szakaszokon a pálya közepe felé folyó esővizet a szalagkorlát alatt betoncsatorna gyűjti össze, és pár tíz méterenként kivezetik a pályatest alatt a jobb oldali rézsűre). Aztán a kanyar után vissza.

Az ilyen döntésváltást a pályatesten kb 50 méter hosszan rézsútosan haladó gerinc mentén csinálják, ha ügyesek, akkor az a gerinc egy lágy átmenet, de meg nem mondom miért, néhol kifejezetten éles, már-már döccen. Hmmm...?
Előzmény: Törölt nick (1625)