Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1514

Ami a 8-as utat illeti, rendszeres használóként azt mondhatom, hogy szerintem sem rossz kiindulási alap. A felsorolt települések közül Csór és Márkó az, amit érint, ezt az új nyomvonal bizonyára el fogja kerülni, mert nincs értelme a belterületen 2x2 sávra bővíteni. A többinél pedig ez máris adott, tehát a mostani út elkerüli Bándot (északról), Herendet (délről), Városlődöt és Kislődöt (északról), és érinti Ajka-Bakonygyepest. Utóbbinál házak nincsenek az út mentén, csak benzinkút, étterem és autókereskedés meg mosó. Szóval új alsóbbrendű útból elég keveset kellene építeni: Herend-nyugat és Városlőd-kelet, illetve Kislőd-nyugat és Ajka-kelet (Ajkarendek) között. Szerintem egy részletesebb térképen, netán egy túra keretében meg is lehetne találni ezeknek a néhány kilométeres szakaszoknak a nyomvonalát, ahol ma bizonyára burkolatlan dűlőút vezet, hiszen a mezőgazdasági járművek most is járnak valahol. Ezt követően Ajka után a következő problémát jelentő lakott terület a Vas megyei Hosszúpereszteg, odáig "csak" útkereszteződések és egy szintbeni vasúti átjáró (Jánosháza) jelent problémát. Érdekességképpen a Városlőd-Csehbánya-Pápa (83) elágazás már most is "autópályaszerű", mert balra kanyarodás nincs, hanem aluljáró van, és a jobbra kanyarodó/gyorsítósávok és a kezdődő kapaszkodósáv miatt ezen a ponton máris megvan a 2x2 sáv :-)

Macibb
Előzmény: Törölt nick (1507)