Törölt nick Creative Commons License 2006.06.05 0 0 1490

Tehát a 3-as metrót is inkább a felszínen kellene továbbvezetni, akár a meglévő vasúti infrastruktúrát is igénybe véve.

 

Nekem úgy rémlik (olvasmányaim alapján), hogy a metró és vasút üzeme (forgalom szervezési szempontból) nem keverhető, a metró független, zárt rendszer kell, hogy legyen. De lehet, hogy rosszul tudom...

 

(Ha jól tudom) a különböző forgalmi igényeket (UTAS/ÓRA) különböző járművekkel lehet gazdaságosan kiszolgálni. A (forgalmi igény növekedése szerinti) sorrend:

busz, troli, villamos, metro.

 

Szerintem a külső kerületek és az agglomeráció forgalmi igénye meglehetősen kicsi(az alacsony népsűrűség miatt). Ez buszokkal gazdaságosan kiszolgálható lenne, és megfelelő ráhordó kapacitást biztosítana a belvárosi metrónak. A megfelelő szolgáltatási színvonalhoz (eljutási idő) elsősorban európai szintű úthálózatra lenne szükség (a külső kerületekben és az aggloban),hogy a buszok ne a dugóban araszoljanak. (lásd: az M2-esen (2/a) közlekedő buszjáratok komoly konkurrenciát jelentenek a váci vasútnak, mivel csúcsforgalomban is rövidebb eljutási időt biztosítanak.) 

 

 

Persze ti vagytok a szakemberek.

Én laikusként csak kételyeimet fejeztem ki, és inkább kérdeztem, mint állítottam.

Előzmény: Fricy (1485)