Tehát a 3-as metrót is inkább a felszínen kellene továbbvezetni, akár a meglévő vasúti infrastruktúrát is igénybe véve.
Nekem úgy rémlik (olvasmányaim alapján), hogy a metró és vasút üzeme (forgalom szervezési szempontból) nem keverhető, a metró független, zárt rendszer kell, hogy legyen. De lehet, hogy rosszul tudom...
(Ha jól tudom) a különböző forgalmi igényeket (UTAS/ÓRA) különböző járművekkel lehet gazdaságosan kiszolgálni. A (forgalmi igény növekedése szerinti) sorrend:
busz, troli, villamos, metro.
Szerintem a külső kerületek és az agglomeráció forgalmi igénye meglehetősen kicsi(az alacsony népsűrűség miatt). Ez buszokkal gazdaságosan kiszolgálható lenne, és megfelelő ráhordó kapacitást biztosítana a belvárosi metrónak. A megfelelő szolgáltatási színvonalhoz (eljutási idő) elsősorban európai szintű úthálózatra lenne szükség (a külső kerületekben és az aggloban),hogy a buszok ne a dugóban araszoljanak. (lásd: az M2-esen (2/a) közlekedő buszjáratok komoly konkurrenciát jelentenek a váci vasútnak, mivel csúcsforgalomban is rövidebb eljutási időt biztosítanak.)
Persze ti vagytok a szakemberek.
Én laikusként csak kételyeimet fejeztem ki, és inkább kérdeztem, mint állítottam.