G. Bear Creative Commons License 2006.05.12 0 0 7037

Üdv mestska!

 

Bár nem szakértek a kérdéshez :))), de közelítőleg egész egyszerűen levezethető. A HÉV szerkesztési szelvényének legszélesebb mérete - épp az alsó lépcsőknél - 2880 mm (legalábbis a Danka-könyv szerint így tanulják a járművezetők). A jármű tényleges mérete ennél valamivel kisebb kell legyen, mert a szerkesztési szelvényből semmmilyen körülmények között nem lóghat ki. Tehát az alsó lépcső széle mintegy 1300-1400 mm-re lehet a vágánytengelytől. A peron széle onnan nem egész 10 cm-re, de mondjuk annyira van. Vagyis a vágánytengelytől mintegy másfél méterre lehet általában, illetve még annyira sem. Értéke tudtommal peronmagasságtól is függ, vannak rá szabványok, a pontos értéket a pályások tudnák megadni. (Ha el nem felejtem, utána nézek.)

 

A kényelmes felszállás érdekében építik ilyen "közel", de a várakozó utasnak az elsodrási határon kívül kell megállnia, ami alapesetben kb. az űrszelvény szélére kerül, azaz a vágánytengelytől két méterre. Az elsodrás veszélye azonban a sebességgel együtt növekszik, ezért nagysebességű pályákon (pl. MÁV) még messzebbre esik.

 

Nem tudom mihez kell, bocs, ha a közelítő érték nem elég. Egyszerű forgalmi emberkeként fejből csak ennyi tellett.

 

Halihó!

Előzmény: mestska (7031)