martin555 Creative Commons License 2006.05.02 0 0 11950

sziasztok!

 

nos, a következő történt velem (magamnak köszönhetem) : kivettem kimosni a K & N légszűrőmet (betétes fajta, a papír helyére), és ezt még az utcán csináltam.. de be akartam állni a garázsba, mondom mi az a 20 méter. csak elfeletkeztem arról hogy nem gyenge a motorvákuum (mer ugye nem volt benne a légszűrő) ezért pár apró koszt meg egy csöppnyi homokot persze felszippantott a moci, ami úgy a légszűrőház alján létezett. lehet ettől baja?

 

gyujtógyertya: nekem asszem BOSCH volt benne gyárilag. nem a sampinyon amire számítottam. oda kell figyelni mert állitólag a xsara 1-2 különböző hosszúságú a menetes rész a gyertyán (meddig lóg bele)

 

én direkt hosszuéletű gyertyát tettem bele ami drágább is volt de az élettartam miatt ugyanannyiba kerül ha bejön a számításom, hogy igy a menetet kevesebbszer gyepálom. (hőálló zsirt is kapott, hátha segít)

 

én DENSO IRIDIUM-ot tettem bele (tűvékony elektródás), a meteor hungáriánál kapható. tuning szerű gyertya egy picikét de nem nagyon érződik a citriben, bezzeg a POLO-ban!! ott igen. szemeztem még a BRISK "szúrólángossal" is de aztán nem tetszett, meg asszem még nem is gyártanak xsarába valót (2005-ös katalógus) én NGK megy ilyesmi, 10.000 -20.000 km  rövid élettartamúkat nem raknék bele. bár a hosszú élettartamúnak a kiszedésekor észnél kell lenni (Ford Zetec-nél állitólag ujranyirja a menetet 90.000 km után)