sichonor Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6922

Itt nem a bértúllépésről van szó tisztelt Méregzőld. Az az üzemvezető dolga.

 A kérdésben megfogalmazott konkrét esetet a következők támasztja alá:

Ami mögöttesen mozgolódik az-az, hogy a központ a sajátosan átfogalmazott

kollektív szerződést kellt életre:

Engedi, hogy kevesebb pótlékot kifizetve szerkesszék meg úgy a fordát, hogy az a  törvény keretei között maradjon (pihenés). Kb.: 27%-al megtermelőbb legyen a munka menete az ésszerűség határon felűl. Ami természetesen kihat a szabadnapokra is a kipihentség téren.

Konkrét esetet(EKET) tudok arra, hogy két  éjszaka kivétele (átrendezése) kb.: 4000-6000 ft kiesést eredményezett azon a HÉV vonalon. Nettóban értve.

Ebben az esetben a munkáltató betartotta a törvényességeket, mert amiért a járművezető dolgozik-azért kivan fizetve. Viszont a dolgozó mégis kevessebbet kap készhez, az említett összeggel. Tehát egy fajta bércsökkentést eredményezett a változtatás - mert a központ ugyanis erre ment ki. Egyszóval nagyon okos ötlet volt ez.

Előzmény: Méregzöld (6921)