Itt nem a bértúllépésről van szó tisztelt Méregzőld. Az az üzemvezető dolga.
A kérdésben megfogalmazott konkrét esetet a következők támasztja alá:
Ami mögöttesen mozgolódik az-az, hogy a központ a sajátosan átfogalmazott
kollektív szerződést kellt életre:
Engedi, hogy kevesebb pótlékot kifizetve szerkesszék meg úgy a fordát, hogy az a törvény keretei között maradjon (pihenés). Kb.: 27%-al megtermelőbb legyen a munka menete az ésszerűség határon felűl. Ami természetesen kihat a szabadnapokra is a kipihentség téren.
Konkrét esetet(EKET) tudok arra, hogy két éjszaka kivétele (átrendezése) kb.: 4000-6000 ft kiesést eredményezett azon a HÉV vonalon. Nettóban értve.
Ebben az esetben a munkáltató betartotta a törvényességeket, mert amiért a járművezető dolgozik-azért kivan fizetve. Viszont a dolgozó mégis kevessebbet kap készhez, az említett összeggel. Tehát egy fajta bércsökkentést eredményezett a változtatás - mert a központ ugyanis erre ment ki. Egyszóval nagyon okos ötlet volt ez.