Infós Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6913

Hinnye...

 

 

"A Dezső tipust csinálnia" szerintem kicsit drága mulatság és felesleges is.

 

Ehhez kellene egy olyan motorász, akinek van országos közforgalmú vasútra érvényes vezetői engedélye. Ha jól tévedek, a HÉV-nél kevés ilyen főállású járművezető van (a bedolgozóktól most tekintsünk el, bár az ő számuk sem lehet valami igen magas).

Erre azért van szükség, hogy elég legyen egy vezetni akaró és tudó azon a vonaton, ne kelljen a nyílt vonalon váltani.

 

Ezt a motorászt be kell iskolázni egy tipusismereti tanfolyamra, ahol először elméletben, majd gyakorlatban is megtanulja eme jármű csínját-bínját, majd ebből vizsgát tesz (mihelyt levezett 50 órát) (Vendégsín, javíts!).

 

 

Ha ez megvan, nosza-rajta-gyerünk, vezethet is. Ezzel elérjük, hogy Óbuda(MÁV) és Aquincum elágazás (HÉV) között egy fő járművezető-mozdonyvezető végez szolgálatot, és őt is a BKV fizeti.

 

 

E helyett szerintem inkább azt fogják "játszani", hogy egy motorász önköltségben elmegy Óbuda(MÁV)-ra, ott felül a motorvonat vezérállására, és amikor kiértek az állomásközbe, onnantól kezdve mint pilóta funkcionál, egészen addig, amíg vissza nem érnek Óbuda(MÁV) állomásra.

 

Azt nem tartom valószínűnek, hogy Óbuda(MÁV) állomásról kihaladva, a háttal álló bejárati jelző vonalában* a mávos mozdonyvezető megáll, és helyét átadja a bkv-s járművezetőnek, hiába rendelkezik vonalismerettel és tipusismerettel is. :(

 

 

*Ha jól tudom, a nyílt vonal is a BKV tulajdona. Ezt arra alapozom, hogy tudtommal, az ott található háromfogalmú alak előjelző a BKV kezelésében van. Az erre a vonalra készült Végrehajtási Utasítás biztos tárgyalja, azt kéne fellapozni.

Előzmény: Dash 9 (6912)