"(...) A helytelen vágányozásnál miért baj, hogy kinél van a kezelés??? "
Ha egy állomáson belül mozogsz, akkor az nem is helytelen vágányozás. :))
Félve mondom ki, egy ismerősöm vetette fel:
Ő: "Miért nem megy a HÉV 60 helyett 50-nel, és akkor nem kéne biztber sem!"
Én: "Miért?"
Ő: "Hát a villamosnál sincs."
Hát, azért ide csak nem fogunk eljutni! ;)
Rádiózás: igen, talán el is lehetne felejteni az Írásbelit meg a Tolatási jegyzéket, legyen működő rádió mindenkinél. :) Igazán örülnék, ha komoly, betartható szabályrendszer lenne, és nem kéne olyat mondani, hogy "jó, jó, hogy így van leírva, de nem így szoktuk" és társaik.
Futurisztikus elképzelés:
Lehet, hogy érdemes lenne összehozni a MÁV és a HÉV utasítását, könnyebb lenne az átjárhatóság a két cég között mind a két cégnek, mind az esetleges harmadik félnek. Ehhez közös felügyeleti hatóság kellene, mert ez a három felé darabolt így nem jó ehhez. Ehhez nagyban kéne módosítani a MÁV utasításrendszerét is, egy közös irányba. A másik vonal, hogy a HÉV teljesen különválik a MÁV-tól régebben átvett utasítással, az eddig megtartott, de átformálható részeket átformálja, újra dimenzionálja. Ezzel egy igen magas zavarfeloldó-képességű rendszert sikerül létrehozni, igen nagy vonatsűrűség mellett is (kb. mint a jelenlegi rendszer).