Méregzöld Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6845

Hi Evribádi, de főleg az aktív motorászok!

 

Néhány gondolat az E1-el kapcsolatos hozzászólásokhoz. Ha olvastátok nagyon és ez a legenyhébb jelző, nem értettem egyet G.Bear felvetésével, nevezetesen az "segítségkérés" ügyében az utasítás módosításokhoz...

 

Miért is???

A forgalombiztonság nem demokrácia kérdése, már az "utasítás" kifejezés miatt sem, hanem kell egy betartható szabály és azt "vakon" be kell tartani. Szerintetek egy baleset után lehet azt mondani az érintetteknek, hogy "Ma pechesek voltunk, rossz napunk volt, de holnap már jó passzban leszünk és akkor nem lesz újra baleset, jöjjenek akkor". Ugye mekkora baromság... A közösségi közlekedés nem szinház, ott elmegy, hogy a "művésznőnek ma rossz napja volt, mert megjött neki, ezért a mai előadás nem sikerült, de holnap minden OK lesz"

 

Mi következik ebből?

Igenis meg kell határozni, pl.: hogy mi az átszerelés sorrendje, de ez csak egy kiragadt példa volt.

 

Tudjátok mi a járművezetés lecsupaszítva:

  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás
  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás
  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás

és így tovább ezerszer, tízezerszer...

 

Ebben van egy veszélyes momentum...

A monotónia könnyen kialakulhat, ez elaltatja a figyelmet! Ez a balesetveszély egyik fő forrása. Ez ellen úgy lehet, KELL védekezni, hogy egyértelmű szabályok kellenek, azt meg kell tanulni, be kell égetni mindenkinek a saját RAM-já, így azt vakon is tudni fogja...

 

Amikor motorász voltam azt tanultuk, hogy bárki hibázhat, nem baj, mert mi motorászok majd kivédünk minden helyzetet. Sajnos ez nem igaz... Amikor üzemvezető voltam, akkor a következőket tapasztaltam és ez dokumentált a Napi jelentésekben. Minden olyan esetben, amikor a forgalmista vagy régebben a vonatvezető "felkinálta" a hibázási lehetőséget pl.: Hívó jelzésnél a váltó nem állt helyesen, ment a vonat "össze-vissza" vagy vörösnél "benyomott" a klajzi és ment a vonat a vörös mellett...

 

Összefoglalva az utasításszerkesztőnek joga és kötelessége a szabály megalkotása, az érintetteknek pedig az a kötelessége, hogy azt végre kell hajtani. Ha ezt nem tartjátok demokratikusnak azzal egyetértek, de mint amivel kezdtem az UTASÍTÁS NEM DEMOKRÁCIAI KÉRDÉSE...

 

Elnézést a hosszú agyalgásért, de ha belegondoltok talán megértitek, miért voltam ellene a G.Bear féle felvetésnek. Ez nem Neki szól... Ahogy a költő mondja "érted szólók, nem ellened"... Ezek a mondatok 32 év tapasztalatán alapulnak, de ez persze nem jelent általános megkérdőjelezhetetlenséget. Csak azt mondhatom, hogy az energiátokat ne az utasítás egyéni értelmezésébe fektessétek, hanem a megtanulásába és a betartásába, ez mindenkinek jót fog tenni... 

 

Majd jövök...