A szűrő kifújatás valóban nem a legjobb módszer, de én pont a fordított mechanizmust ismerem (melóban használunk bőven...). Azaz, a szűrőt nem a por teszi tönkre, hanem kifúvásnál sérülhet. Ilyenkor, mintha nem is lenne.
Ha sikerül sérülésmentesen kifújni, az aró pórusokból akkor sem lehet eltávolítani a port, azaz a szűrőn a nyomásesés nagyobb marad, magyarul hamarabb eltömődik, ami mindenféle motorüzemeltetési problémákhoz vezet.
(Mi is szoktuk fújni a szűrőket - nem autóban persze - ráadásul mérjük a nyomásesést is, eléggé látványos az új vs kifújt....)
Én is a csere híve vagyok a pollenszűrőnél is, az általad leírt durva dolgokon kívül ugyanis ott van a téli párásodás. A por jól megszívja magát nedvességgel, és fújathatod a levegőt az ablakra, ahogy csak akarod, ráadásul még kevesebb is jut.
Ezen az ember egészsége múlik, hiszen egy kis térbe van bezárva, ahol a levegő nagy része keresztülmegy a szűrőn.
Arra már gondolni is rossz, hogy ha gyalog mész, azt a levegőt szívod, amitől ilyen fekete lesz a szűrő...