G. Bear Creative Commons License 2006.01.25 0 0 6296

Hát ha nem is pont így, de valahogy így lehetne bekapcsolni a Körvasutat, a lényege ez lenne és erre a témára is vannak tanulmányok meg diplomamunkák természetesen.

 

Való igaz egyébként, hogy a nagyobb szerkesztési szelvénnyel azonos ülőhely mellett is növekszik a férőhely. Ugyanakkor a tendencia valószínűleg köztes, azaz olyan ülőhelyek (részben), amelyek megszüntethetők, állóhelyekké alakíthatók, így igény szerint átvariálható a jármű. Aztán a többit általában rá lehet bízni az utasokra.

 

Részemről nem nagyon szeretném folytatni a vitát, eddig sem azt állítottam, hogy az összekötés (akárhol) rossz megoldás, csupán egyrészt arra szerettem volnba felhívni a figyelmet, hogy vannak nehézségei, másrészt, hogy vannak alternatívái, amelyek nem kevésbé jók, illetve akarattól függően akár a kombinációjuk is megvalósulhat. Gyanítom ugyanakkor, hogy egy diplomamunka, mégha mégoly alapos is, soha nem lehet egyenértékű egy csapat szakember hatástanulmányával, ezért lehet, hogy az erőteljes nyomulás nevetségessé válik. Hogy mi és mennyiből valósulhat, illetve valósul meg, azt szerintem ne mi vagy a VEKE döntse el, hanem hagyjuk azokra, akikre tartozik, azt kellene elérni, hogy ők bízzanak meg egy megfelelő és mértékadó szakemberekből összállított csapatot (talán nem ártana bele Volántól, MÁV-tól, BKV-tól, VEKÉ-től, stb-től is képviselő, meg egy rakat különböző szakterületű, korú és tapasztalatú közlekedésmérnök és egypár gazdasági szakember). Ja, és hogy végre legyen egy időtálló, pártállástól független és átgondolt közlekedésfejlesztési koncepció, aminek a végrehajtását mindenki kötelességének érzi. Attól félek, hogy sajnos ez csak álom marad...

Előzmény: KCSV7 (6294)