Gasolin Creative Commons License 2005.12.28 0 0 11438
"Ti hallottatok már kamionra való téligumiról? Én még csak olyanról hogy a húzótengelyre tél elött tették fel az újat/mélyebben bordázottat."

A kérdés jó és ma már nem olyan egyértelmű mint 2 éve, ha olyan téligumira gondolsz mint a személygépkocsiknál, ahol sok apró lamella van a gumiban.
Ha jól emlékszem az elmúlt téli szezonban (talán Pavel linkelte be), lett bemutatva egy olyan téligumi, ahol már lamella is volt és kimondottan nehézteherautóra készült. Talán Goodyear volt. Azóta egy másik gumiabroncs gyártó cég is bemutatott egy ilyen téligumit nehéz teherautókra (talán a Continental vagy Bridgestone). Azért ez a gumiabroncs még mindig nem rendelkezik annyi lamellával mint a szgk. gumi, de "hasonlít" rá. (kérdés megéri-e használni mert zajosabb és a gördülési ellenállása is nagyobb, ami pedig a fogyasztást növeli, és nyugaton azért nem csak felkészülnek a télre, hanem elég gyorsan el is takarítják a havat)
Korábban valóban nem létezett olyan, hogy téligumi kamionra, hanem a húzó tengelyre mindig olyan gumi került, ami M+S jelőlésű volt ami alkalmas a téli útakra is (mert ugye egy kamionon nem szokás 5-6 havonta gumit cserélni csak azért mert hideg van).
Eleve a tgk. a nagyobb tengelynyomás miatt a latyakos úton illetve esőben sokkal biztonságosabban tud közlekedni mint egy szgk., a jégen meg oly mindegy, mert ott téli gumi ide vagy oda, az autó úgyis irányíthatatlan.
Előzmény: poiuzf (11430)