Kedves Volánbarát!
A vita eldöntésére döntőbírónak kérjük fel Carpyt, ui. neki van rálátása az ügyre, és nem a nagyfőnök pozíciójából szól hozzánk.
Engem viszont nem sikerült meggyőznöd arról, h. miként lehet nyereséges a városi autóbusz-közlekedés. Néhány érv, cs. úgy amatőr szintű megfigyelés alapján:
- a 89 előttihez képest sok városban évről évre kevesebb az utas, a hálózat sokszor viszont érdemben változatlan (nem mer az önk. vált.ni, fél a lakossági tiltakozástól, pénzt viszont ált. nem ad)
-sok a bérletes utas, aki rövid idő alatt leutazza a bérlete árát
- a járművek fogyasztása helyközi távolsági üzemhez képest jó 1,5 szeres (nagy hengerűrtartalmú motornál ez természetes - profi gépkocsivezetők, két autószerelő mondta + saját tapasztalat is erről szól)
- az automata váltó eléggé szervízigényes, (a kéziváltóhoz képset a szükséges váltóolaj mennyiség kb. 3-szoros), a nagy futásteljesítmény miatt gyakori az inspekció
- nagyobb az igénybevétel a gyakoribb fékezés - gyorsítás miatt, így nagyobb a kopás is
- nehezebben ellenőrizhető az esetleges rongálás, többször is fordul elő.
Nézd meg a járműbeszerzés gyakorlatát, ha az új városi kocsik aránya 1, a helyközi - távolságiké 8-9.
Carpy, légyszíves javíts ki, ha tévedek.