Tipikus megtévesztő és megnyerő szövegek a beszervezős MLM-ben.
(A beszervezős MLM egy multi-level marketing program, amely jobban díjazza az agresszív beszervezést, mint a közvetlen értékesítést a valódi fogyasztóknak. Ez technikailag illegális piramisjátékot jelent. ) törvényileg viszont nem.
A beszervező MLM csábításai, ígéretei // Mi az igazság?
Nagyszerű jövedelem lehetőségének látszatát kelti. // Az MLM tagok 99%-ának veszteséget jelent.
„Mindenki csinálhatja” (pénzt kereshet vele) // Csak a csúcson levők profitálnak belőle, az alattuk levők 99%-a pénzt veszít.
Az átlagos jövedelmet magas jövedelemnek tünteti fel. // Az átlagos jövedelem bemutatása teljes félrevezetés.
A kisker áron eladott termékek szép hasznot hoznak. // Piramison kívül ritkán adnak el terméket a magas ára miatt.
Törvényes üzletként mutatják be, „nem piramisjáték”. // A termék alapú piramisjátékok a legszélsőségesebb fajtái a piramis-sémáknak, a legnagyobb 99.9%-os veszteségi rátával, ami rosszabb arány még a termék nélküli piramisok veszteségeinél is. (de még a szerencsejátékoknál is)
Napi 1-2 órai munkával felépíthető a jogdíjas jövedelem, ami nagyobb szabadságot eredményez, kiléphetsz a munkahelyről, több időt tölthetsz a családdal… // Rengeteg időt visz el a lemorzsolódó tagok folyamatos pótlása, sok új jelentkezőt kell megtéveszteni, hogy elhiggyék, ez egy törvényes jövedelmi forrás. A jelentkezők csak a felsővonal jövedelmét fogják hízlalni.
„A munkaerő piac nem biztonságos”, a részvénypiac még zavarosabb, az MLM nagyobb biztonságot és tartós jövedelmet ígér. // Az MLM rizikósabb, bármelyik részvénypiacnál vagy munkaerő piacnál. Összehasonlítva még a szerencsejáték is biztonságosabb befektetés.
„Ha nem lenne legális az MLM, már rég leállították volna.” // A törvényi büntetés inkább reaktív (visszaható, utólag reagáló) a fehér-galléros bűnöknél és a fogyasztóvédelemnél, mint proaktív (megelőző). Amíg az áldozatok úgyszólván sohasem reklamálnak/panaszkodnak, a törvény magától csak nagyritkán csap le a legrosszabb piramis-sémákra. (pl. Nu Skin)
„Bármelyik üzletbe időt és pénzt kell fektetni” (Néhány MLM tag többezer dollárt invesztál folyamatosan éveken keresztül, amíg el nem veszti minden pénzét.) // A legális direkt értékesítő cégek ügynökei nem mindig halmoznak fel raktárkészletet. Az ösztönző vagy „fizess, hogy játszhass” vásárlás csupán álcázás a piramis-sémában. (piramison átmosott befektetés) Nagyobb befektetés, nagyobb veszteség.
„Felhasználhatja az időt egyéb üzletépítésre” „Ez nem a hirtelen meggazdagodás útja, hanem normál üzleti program”, „Ne várjon gyors sikert” // A szervezők úgy adják el a tagoknak a marketing tervet, mint egy üzletet, de úgy védik a tekintélyét, mintha direkt eladás lenne. A direkt értékesítő ügynök rögtön megkapja a jutalékát az eladás után, nem kell várnia hónapokig vagy évekig, hogy észrevegye, hogy a jutaléka meghaladja a költségeit.
„Nem szükséges eladás!” Elég alkalmazni a másolódás elvét. // Az eladás be is fejeződik az új tagok beszervezésével, akik folyamatos vásárlással „játszák a játékot”. A beszervező nemcsak „másolódik”, hanem be is csap/ámít másokat!
„Az MLM a jövő!” // Már évtizedek óta ezt mondják, de a részesedése a kereskedelemben kb. 1% lehet.
Telítődés sohasem jön létre. A körforgás, mint bármilyen üzletben, realitás. „A mi MLM rendszerünkben világméretű növekedés tapasztalható.” „Kapcsolódjon be az elsők között ebbe a nagyszerű növekedési lehetőségbe!” // Az MLM termékek nagy részét a belépő tagok veszik meg. (kevés hagyományos vásárló is akadhat). Amióta az emberek észrevették, hogy a lehetőségek lecsökkennek minden új belépő „forgalmazóval”, a telítődés valóban fennáll, ezért megköveteli a szervezőktől, hogy újabb beszervezéseket indítsanak más földrajzilag távolabbi hely felé. (nemzetközi szponzorálás). Igy az MLM rendszerek gyorsan átalakulnak Ponzi-sémává (sima pilótajáték), megkövetelve, hogy újabb piacokat vagy újabb termék részlegeket nyissanak, mint történt ez az Amway és a Nu Skin esetében is, amelyek ma már a bevételük kb. 85%-át Ázsiából kapják. Az új tagok folyamatos belépése (pezsgése) megszokott dolog.
„Egy nagyszerű támogató csapathoz fogsz tartozni!” // Néhány MLM rendszer úgy működik, mint egy szekta, „velünk vagy ellenünk” mentalitással. Megfigyelhető, hogy milyen gyorsan kiközösíti a csapat a kilépőt, és azt, aki kedvezőtlen információt fedez fel a módszer törvényességét illetően.
A legjobb termékeket fogod ajánlani az embereknek, amik elősegitík megőrizni az egészéségüket. // A termékek ügyesen álcázott közvetítő eszközök, amik a csereforgalmat szolgálják a termék alapú piramisban. Mindegy, hogy milyen jó a minősége a termékeknek, a felesleges vásárlások(?)…, a piramis átmosott vagyonává válnak.
Gyors ütemben nő az igény ezekre a termékekre, szinte magukat adják el. // A termékek eladása forgalmazók által vezérelt, nem pedig a piac által. A legtöbb terméket az új belépők veszik meg, hogy „előnyös helyzetben lépjenek be”.
A termékünk egyedi és fogyócikk, ami tökéletes az ismétlődö eladásra. // Az MLM termékek tipikus „szellemi bájitalok(?)” A titkos formulák csak elfedik azt a tényt, hogy drágák a termékek, ezért nem versenyezhetnek a normál piacon.
Adj magadnak esélyt, hogy másolhatsz egy működő üzletet. Hozz 5 embert, aki megveszi a belépő csomagot, és továbbmásolják a sémát. Havonta rendelj termékeket és nemsokára nagy jutalékot is kapsz. // Ez az a módszer, ahogy az MLM rendszerek összehozzák a vagyont a csúcson lévőknek. Azok a jutalékok, ami az üzletük éltető eleme, a kezdő és a folyamatos „forgalmazói” vásárlásokból származik. Ha elvesszük a tagok vásárlási indítékait (kilépés a mókuskerékből), ezek a cégek úgy omlanak össze, mint a kártyavár.
Az „eszközeink a sikerre”, verhetetlenek. Jelentkezz a szemináriumokra és a konferenciákra, vásárold a könyveinket és kazettáinkat, hogy sikered legyen ebben az üzletben. // A segédeszköz-üzlet piramis a piramisban. Ez az árnyék-piramis egy jövedelmező bevételi forrás azoknak a csúcson levőknek, akik ezekkel az „eszközökkel” biztositják az alsó vonaluk sikerét, akik igy újra áldozatokká válnak, amikor megveszik a motivációs anyagokat.
Az MLM olyan mint a biztosítás, a befektetés, feltalálás, színjátszás ahol a kemény munkáért jogdíjas jövedelem jár az életed hátralevő részében. Fiatalon nyugdíjba mehetsz, utazhatsz, stb. // Az MLM több, mint hazárdjáték a jogdíjas jövedelemért, ez a „valamit a semmiért” csábítás lelkiállapota, az MLM szenvedélybetegséget már megfigyeltek sok „valódi MLM hívőn”.
Segíteni fogsz a barátaidnak és a családodnak, ha beszervezed őket az alsóvonaladba. // Inkább csak kizsákmányolod őket, mint segítenél rajtuk, más szóval elpazarlod a társadalmi tőkédet.