jee_c Creative Commons License 2005.12.02 0 0 10624
Üdv,

hogy kapcsolódjak: az enyém is koszosodik, szóval ez már biztos típushiba! :)
Nya, elkészült a múlt héten a kicsi kocso (1.6 16v). Sajnálatos módon a munkahengerek falai olyan mértékben össze voltak karcolva, hogy vagy fúrni kellett volna, vagy egy másik motorblokk-kal megkínálni. Ez utóbbi lett, 30.000-es motorblokk került a kocsiba. A hengerfej szépen meg lett csinálva, megcsiszolva, ahogy kell (ha már egyszer szét kellett borítani a motort, akkor most vagy soha alapon bevállaltam ezt is).
A miértekről: vagy rossz minőségű olaj, vagy olajcsere teljes/részleges elsumákolása folyamán esetlegesen vagy/és hasonló módon rossz légszúrő bekerülése miatt szerezhetett ilyen csúnya sérüléseket a motor. Megjegyzem, hogy szakszervízbe hordtam az autót (és általában nem volt időm megvárni, amíg csinálják). Lehetett még probléma: benzinkutaknál vettem olajat, amikor már csipegette. Szakemberek szerint ez nem a legbölcsebb cselekedet..
Ja, ha néhanapján nem hajtok vele keményen, akkor talán nem jött volna elő a konkrét hiba (az olaj égéstérbe kerülése miatt elkormozódtak a szelepek, és a nagy hőterhelést nem bírták emiatt).

Na lényeg: egyben letudva a 100.000-es nagyszervízt össze lett rakva a kocsi, már mentem is vele nem egyszer. Egyenlőre fogyasztásadatot nem tudok, az biztos, hogy sokkal trugalmasabb lett, és egy picit erősebb is. Ez a hengerfej finomhangolásának köszönhető.

Most már foglalkozhatok a külcsínnyel is: nem tudjátok, melyik bontóban érdemes utánanéznem a Citroenjeles hűtőmaszkank? /a fél C jel hiányzik :( /.

Jee