monyesz Creative Commons License 2005.10.24 0 0 518

Szia Tatrafan, nagytesó ! :)

 

Olajhűtő minden Kacsában van, de semmi termosztát vagy egyéb vezérlés (megnéztem a Haynes-manualt, de abban sincs említés termosztátról). De nagyon fontos hogy rendben legyen, mert eltömődés esetén könnyen rámehet a motor ! Úgyhogy szokás néha kipucolni belőle a koszt.

A levegőt bejutást sem szabályozza semmi, a ventillátor a főtengelyen van. De  van egy szűkítő a légbeomlő nyílásra, amit télen kell használni (asszem 5 fok alatt). Állítólag teljesen eltömli soha nem tanácsos, de láttam már -20 fokban ilyet és semmi baja nem lett a mocinak.

Fűtés: az télen nem egy nagy szám, főleg városban, ahol nincs elég menetszél ami bevinné a meleget. A jó fűtés feltétele, hogy a papír (!) fűtéscsövek jó állapotban legyenek. Lehet rásegíteni elektromos fűtéssel vagy egy ventillátorral, ami ha nincs menetszél akkor is leszívja a meleget a hőcserélőről. Télen jó ha van keménytető, mert a vászontető miatt sok hő elveszik, de ez csak annak éri meg, aki tényleg napi szinten hajtja télen is az autót.

Előzmény: tatrafan (517)