Szentendre Creative Commons License 2005.09.25 0 0 4911
T. Kardfogú!!

  A "peronutazásról"  írt  okosságaidra szeretnék reagálni! Először is szeretném ha elolvasnád a kiadott figyelem felkeltő iratot mert abba nem az van hogy a kollégák utaznak jogusulatlanul a peronon  ha nem általában a  jogtalan peronutazásról van szó! Először is a SIFA meghibásodásakor / ami elég ritka / szükség üzemről beszélünk és igazán jó megoldás nincs ezért van a mostani.

Amúgy a vezető jegyvizsgálók a D2- t nem tudják kezelni a vezetőálláson lévő vészfék szelepet  megnyitni nem egyszerű! A peronozásról meg annyit ,hogy a kollégák közül kit kellene beengedni - busz vagy villamos vezetőt esetleg pénztárost, stb.  , szolgálatba vagy szolgálaton kívülit engednél be? Ha többen vannak sorshúzással kellene eldönteni ki lehet benn? Persze mindekinél aki vezet biztosan volt már bent valaki / Nálam is / de válalva a következményeket. A figyelem megosztásról annyit, hogy ennek vannak korlátai. A külső ingerek közül általában 4-7 dologra tudunk figyelni. Ez egyénenként és az egyén fizikai és szellemi állapotától is függ. Természetesen amikor még kezdő járművezető valaki több figyelmet fordít a jámű vezetésére magára az elindulásra megállásra stb. Nem véletlen a tanuló illetve a kezdő járművezetőknél az ún.  "csőlátás" ilyenkor kevésbé figyelnek a külső ingerekre. A figyelem megosztásról csak annyit, hogy nem véletlen például az, hony a vonatokon a legtöbbször akkor derül ki, hogy nem megy a főlégsűrítő amikor elfogy a levegő / figyeljük a műszereket ? / illetve a Szentendrei vonalon az utastér világítás / alagút/ nem mindekinek sikerül a "figyelmes munka végzéssel" felkapcsolni vagy le. A beszélgetésről annyit, hogy a legtöbb ember még akkor is gesztikulál amikor nem látja azt akivel beszélget / pl.telefonálás közben / ha pedig ott áll mellette törekszik az arcát illetve a testbeszédére figyelni- ez tudat alatt működik- és bizony elvonja a figyelem  egy részét . TE hogy döntenél mire nem figyelsz beszélgetés közben? Egy gázolásnál milyen legyen a felelősség megoszlás ? Kit mennyire vonjanak felelőségre illetve a kollégáddal mennél közös cellába is ? A repülős példáról annyit , hogy bemenni a pilóta fülkébe le és felszálláskor illetve ha bámilyen gond van nem lehet. Amikor oda beengednek valakit a robotpilóta " dolgozik" ami a HÉV- en még nincs. Amúgy a repülő elé ritkán lép be gyalogos a fénysormpó Tilos jelzése ellenére. Én végezetül úgy gondolom , hogy mivel mi szolgáltatunk az utasok felé joggal várják el, hogy aki vezet az csak a vezetéssel foglalkozzon a kollégákkal pedig munkaidőn kívül ellehet beszélgetni kényelmesebben mint a vezető álláson.