zssom Creative Commons License 2005.09.13 0 0 1253

Szia EMTS!

 

Klímaszerelő ugyan nem vagyok, de imádom a különleges problémákat, amiket házibarkács lévén rengeteg időráfordítással, de borzasztó nagy türelemmel szoktam megoldani.

 

Ha elfogadod tőlem, lenne néhány javaslatom a hibakereséssel kapcsolatban:

 

1.) Túl magas motorhőfok szerintem abból adódhat, hogy a hűtőventi úgy lett bekötve, hogy az eredeti hőgomba nem vezérli. A 96-os P306-ban a klíma nélküli változatban a hűtőn lévő hőkapcsoló vezérli a hűtőventit, a klímásban pedig a hengerfej termosztát körüli helyről vett hőfokjel alapján elektronikusan vezérlődik. Lehet, hogy az új hűtőn, amit betettek nincs gombahely, így a Szaki nem is kötötte be. Először ezt kéne megnézni, mármint, hogy van-e kapcsológomba az új hűtőn, másodszor, ha van, működik-e, lehet ugyanis, hogy a buzergálás közvetett következménye kapcsán épp most adta meg magát. Alapjáraton járatod a gépet, persze klíma nélkül, és figyeled a motorhőfokot, kb92-nél kell a hűtésnek kapcsolnia, ekkor már a hűtő kézzel érintve igen forró. Ha nem kapcsol a hűtés, akkor egyértelműen ez a hiba. Megoldás: vissza a Szakihoz, tegye meg a szükséges bekötést. Eredetileg az 1.4-es P306-nak elég kicsi a hűtője, igényli a ventit, még kis terhelésnél is, ha nincs menetszél, tehát a venti kiesése nagyon hiányzik a rendszernek, gyorsan meg kéne oldani a problémát mielőtt akaratlanul megfőzöd a motort.

 

2.) Meleg levegő az utastérben kikapcsolt fűtésnél is: A szerelésnél a fűtés lamelláját vezérlő bowden, amit a műszerfali tekerentyűvel állítassz, nem, vagy nem jól lett visszaakasztva és mindig nyitva marad egy picit a lamella, ami állandó meleglevegő áramlást eredményez. Ha túl könnyű tekerni a szabályzót, akkor valószínűleg nem lett a bowden visszakötve. Ez a könyebben orvosolható hiba. Ami a nehezebben orvosolható, ha a beszerelésnél módosult a fűtésboxon átáramló levegő útja, vagy a klímaradiátor fizikailag akadályozza a meleg levegő elzárását, mert ezen csak barkácsolással lehet segíteni. Kívánom, hogy az első verzió legyen a befutó.

 

3.) Az, hogy a rendszerben hol helyezkedik el a párologtató, az teljesen mindegy, ugyanis légtechnikailag zárt rendszerről van szó. Pl a szobai klímák esetében is a venti szívja a levegőt és nincs hatásfok problémájuk. Ez a megoldás egyrészt kedvez a ventinek  a szennyeződések bejutásával kapcsolatban, másrészt a klíma kikapcsolása után több pára csapódik le rajta, ez nem biztos, hogy jó neki, de hatásfok szempontjából teljesen mindegy, hogy a rendszer melyik pontján van a radiátor, és a venti.

 

Ezek az én meglátásaim a helyzetről.

 

Remélem közelebb visznek a probléma megoldásához, és természetesen az egészségesen hűvös autózáshoz.

 

Üdv: Zs.

Előzmény: emts (1252)