Szilis
2005.09.09
|
|
0 0
13521
|
Gőzdaruk VII.
Folytatásként tekintsük át a győri építésű gőzdaruk ausztriai jelenlétét. Az 1954-1958 között gyártott Wilhelm Pieck gyár 45 tonnás gőzdaruiból (a hattengelyes változat, melyből az utolsót, a XLII. pályaszámút 1994-ben vágták szét Dunakeszin) három darabot az ÖBB vett meg üzemeltetésre. A 966 400 Bécsbe (Keleti), a 966 401 Knittelfeldbe a 966 403-as pedig Innsbruckba volt állomásítva. Utazómenetben 60 km/h-val közlekedhettek, de 275 méteres ívsugár alatt csak 35 km/h-val. 1995-ig voltak állományban, és ha jól értem a német szöveget, változó űrszelvényproblémák miatt vonták ki a gépeket a forgalomból 1996-1997. között.
Képek itt:
Ausztriában dolgozik a győri gőzdaru. |
|