manhattani Creative Commons License 2005.08.22 0 0 129

Nagyon érdekes volt ez a leírás, lehet tudni, hogy honnan van?
Úgy sejtem, ez a Santucci a saját gyakorlatából írt.

 

Azért egy csacsakaság mintha lenne benne:
"With dynamic braking, this polarity is reversed and the traction motors are turned into generators."
Nem reversed az a polarity, hanem a fődinamóról (főgenerátorról) átkapcsolják a vill energia zabáló ellenállásokra, amiknek külön hűtőrácsa van, és a kényszerhűtésüket is a rájuk kapcsolt vill energiából táplálják.

 

Amúgy ez az olajtakarékosság a 70-es ével olajválsága alatt lehetett komoly, később inkább hazafias tett, hogy az arab olajállamoktól való függetlenséget növeljék. Amikor kinn jártam, 97 és 99 között a new jersey-i Hobokenben kora reggeltől délutánig a rekkenő kánikulában álltak a vonatok, a dízelmozdony folyamatosan bömbölt, és a kocsikban kellemes, 22-26 C° volt. Ha egy villamos csatlakozót tesznek a szerelvényre, és a hálózatról nyert villannyal hűtik, vonatonként és naponta 20-30 l olajat spórolnak meg. De semmi ilyen nem történt.

 

OFF: már lehet tudni, hogy a Déli-sark alatt óriási olajtartalékok vannak. Egyelőre nem nagyon iparkodnak a kitermelés lehetőségének a megteremtésével. Úgy látszik, arra spekulálnak, nem lesz rá szükség. Tán már a fiókban van a fúziós erőmű tervrajza? A múltkori blöffel csak azt igyekeztek megtudni, hogy ki hol tart. Amire csak a debreceni egyetem ugrott... :-)))   ON.

Előzmény: exmv (128)